“Emoji” – komunikacija prihodnosti?


Trend komuniciranja med mladimi je vedno stremel k temu, kako čim krajše povedati to kar želiš. Prav zaradi tega se je razvil spletni jezik, kjer se izpuščajo kakšne črke/besede in je bližje slengu ter pogovornemu izražanju. Razvoj pa se ni ustavil tam, nadaljeval se je z uporabo sličic namesto izražanja s pomočjo teksta. Kar malce zaskrbljiv podatek predstavlja dejstvo, da bi 40% milenijcev (sicer najbolj izobražena generacija v zgodovini) prej sodelovalo v komunikaciji s slikami, kot pa tekstom. A živimo pač v takšnem času, ko je izrazit poudarek na vizualni komunikaciji.

Kaj so “emoji”-ji?

“Emoji”-ji predstavljajo slikovne podobe, ki nadomeščajo besede, z njimi je mogoče izražanje čustev, aktivnosti, objektov, simbolov, hrane in mnogo več, v kolikor jih spretno kombiniramo med sabo.

emoji-razlicni

Leta 1999 je japonski mobilni operater oblikoval prvih 176 emoji-jev, saj so želeli svojim uporabnikom ponuditi način, kako komunicirati s pomočjo slik. Največji razmah uporabe pa so dosegli po letu 2011, ko je Apple želel povečati svoj trg na Japonskem. Tako so jih dodali kot skrivno funkcijo v operacijski sistem iOS5 in uporabniki so počasi pričeli spoznavati ter odkrivati bližnjice, kako do njih.

Kako jih uporabljati?

Najpreprostejša in najbolj razširjena raba emoji-jev je prav gotovo v medsebojni komunikaciji. Uporabite jih lahko, da poudarite kakšno stvar ali celo nadomestite besedo s sopomenko v obliki sličice. Seveda ne pričakovati, da boste že od začetka s tem prihranili čas. Kot vsake pisave, se tudi emoji-jev morate navaditi, zato boste na začetku nekaj več časa posvetili iskanju primernih, a ko se vam enkrat shranejo med nedavno uporabljene, jih lahko nato kaj hitro spet najdete.

Poleg pošiljanja sporočil so primerni tudi za objavljanje na socialnih omrežjih, čedalje več je namreč zaznati komunikacije, kjer se jih vključuje. Če ste torej bolj poslovni uporabnik soocialnih omrežij, vsekakor premislite o uporabi emoji-jev. Poznamo namreč že kar nekaj primerov blagovnih znamk, ki na spletu spretno komunicirajo na takšen način, kot primer pa lahko izpostavimo ameriško pivo Bud Light, ki je na dan neodvisnosti ameriško zastavo upodobilo na izredno kreativen in hitro prepoznaven način.

bud-light-emoji-tweet

Kaj načrtuje Twitter?

Zanimivo informacijo je pred kratkim izdal tudi Twitter, ki po novem omogoča targetiratiranje oglasov glede na populacijo, ki uporablja raznorazne emoji-je. S tem bo denimo McDonalds lahko targetiral vse, ki v svoji komunikaciji uporabljajo hamburger. Seveda pa to ni priložnost zgolj za vse, ki oglašujejo hrano in pijačo. Ker smo ravno v času evropskega prvenstva v nogometu, lahko tisti, ki želi promovirati objave povezane z nogometom in prvenstvom preprosto cilja vse, ki so v svoji komunikaciji uporabili nogometno žogo.

twitter-emoji-targetiranje

Dejstvo je, da so emoji-ji tu in da so “in”. Po izboru svetovno znanega slovarja Oxford, je beseda leta 2015 nič drugega kot emoji. Že samo dejstvo, da se je na Twitterju od leta 2014 pojavilo preko 110 milijard emoji-jev je dovolj zgovorno. Poskušajte se torej navaditi uporabe emoji-jev, a na pameten način. Ravno na tem področju se je včasih bolje držati gesla: “Manj je več.” V mislih pa imejte predvsem lahkotnost sporočila, vaš(i) naslovnik(i) morajo namreč hitro razumeti kaj ste mislili povedati, ne pa da za dešifriranje pomena emoji-jev porabijo več časa, kot bi ga za preprosto tekstovno sporočilo.

Fotografije: hubspot.com, adweek.com

Preberi več:

OBIŠČITE NAS

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
Pot za Brdom 102
SI - Ljubljana
Tehnološki park, stavba H, pritličje

+ 386 (0)31 769 793
+ 386 (0)59 156 956

info@vodik-marketing.si


PRIJAVA NA E-NOVICE

  

VIZITKA

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
DŠ: SI38221233
MŠ: 3640078000
TRR: SI56 0310 8100 0418 132
Odprt pri banki SKB d.d.
SVEŽE NA FACEBOOKU
Loading...
VŠEČKAJTE NAS