Facebook oglaševanje od A do Ž


Facebook oglaševanje je v zadnjih letih postalo nekaj povsem vsakdanjega in podjetja namenjajo čedalje več sredstev za oglaševanje na Facebooku. Mnogi se odločajo za izvajanje znotraj podjetja, kar ima določene prednosti, a dejstvo je, da Facebook oglaševanje predstavlja izredno široko področje, kjer je za uspešno izvedene kampanje potrebno podrobno poznavanje možnosti, ki jih Facebook ponuja, prav tako pa mora oglaševanje na Facebooku slediti določenim strateškim ciljem. Za uspešno postavljanje kampanj je potrebno tako znanje z dotičnega področja, kot tudi izkušnje, predvsem pa čas in dobro razumevanje platforme. Pogosto se zgodi, da se podjetja v iskanju stroškovno najbolj učinkovite rešitve zadovoljijo s povprečjem in se za upravljanje svojega pojavljanja na socialnih omrežjih obrnejo na študente oz. te naloge delegirajo zaposlenim v podjetju, ki sicer poznajo Facebook kot socialno omrežje, a jim je oglaševalski vidik relativno neznan. Za določena podjetja je to seveda povsem zadovoljivo, a v kolikor želite Facebook izkoristiti kot vir pridobivanja novih strank in sredstvo za povečanje prodaje, potem je potreben premislek o celoviti strategiji pojavljanja na socialnih omrežjih.

V nadaljevanju vam bom razkril najprej nekaj splošno znanih dejstev o Facebooku in specifikah, ki veljajo za Slovenijo, prav tako pa lahko pričakujete razlago različnih vrst oglasov, ki se jih lahko poslužujemo na Facebooku. Prav verjetno je, da za katero izmed naštetih še sploh niste slišali, saj so določeni oglasi relativno bolj priljubljeni kot drugi, čeprav je prav vsak izmed tipov oglasov lahko primeren za določeno podjetje oz. blagovno znamko in njene ciljne skupine.

slika1

Kaj je potrebno vedeti preden se lotite oglaševanja na Facebooku?

Tako kot vsako socialno omrežje ima tudi Facebook svoje specifike, ki vplivajo na odločitve o oglaševanju. V primerjavi z vsemi ostalimi, je Facebook daleč najbolj razširjen in primeren za uporabo v praktično vseh panogah, kjer se poslužujete bodisi B2B bodisi B2C poslovanja. Vsebinsko gledano imate pri objavljanju precej proste roke in ste več ali manj odvisni od lastne domišljije, a obstajajo določene omejitve, ki jih postavlja lokalna zakonodaja (alkoholne pijače, zdravila, tobak…). V smislu omejitve količine vsebine ste dokaj svobodni, a imejte v mislih, da v primeru predolgih tekstov vaši sledilci ne bodo mogli takoj prebrati celotnega teksta, saj bodo morali s klikom prikazati kar ni vidno. Je pa Facebook na tem področju precej bolj odprt od denimo Twitterja, ki je namenjen predvsem kratkim informacijam in obvestilom, čeprav naj bi tudi Twitter to spremenil v prihodnosti.

Pri oblikovanju slikovnega materiala v oglaševalskih kampanjah Facebook sicer postavlja določena pravila, a nudi tudi orodja s katerimi je mogoče dokaj enostavno preverjati če ustrezate kriterijem. Eno izmed takšnih pravil je zlasti omejitev teksta na slikah v oglaševalskih kampanjah. Tu Facebook postavlja pravilo, da slika, ki je uporabljena v namene promocije, ne sme vsebovati več kot 20% teksta. Preprost razlog je, da Facebook želi preprečiti pretirano uporabo besedil v slikah, saj za tekstopisce namenja prostor pod sliko ali v objavi sami. Če ste v dvomih ali ste to mejo presegli ali ne, Facebook ponuja posebno orodje s katerim lahko hitro preverite ustreznost vašega slikovnega materiala – Facebook grid tool.

Zakaj različne vrste oglasov?

Kot sem omenil že na začetku, Facebook ponuja mnogo različnih vrst oglasov, ki se jih lahko poslužujete pri svojih kampanjah. Seveda niso vsi primerni za vse, saj je raba odvisna predvsem od vašega cilja. Uporabniški vmesnik za oglaševanje na Facebooku že sam po sebi nudi dobro uporabniško izkušnjo, saj je v Facebookovem interesu, da omogoči svojim uporabnikom čim lažje oglaševanje. Tako vas na tem mestu že sam povpraša o namenih vaše kampanje, kjer kot podjetje zasledujete najrazličnejše cilje.

  • Usmerjanje obiskovalcev na vašo spletno stran.
  • Pridobivanje kontaktnih podatkov.
  • Promocija določenih izdelkov ali storitev.
  • Pridobivanje sledilcev in spodbujanje k interakciji.
  • Prenos ali promocija namizne/mobilne aplikacije.
  • Privabiti obiskovalce v vašo prodajalno ali na dogodek.

Ravno zaradi svoje širine je Facebook tako priljubljena točka za oglaševanje. Saj nudi priložnosti za promoviranje praktično vsakršne dejavnosti. Ne samo da je primeren za najrazličnejše dejavnosti, kot podjetje ga lahko uporabljate v izredno širok nabor namenov. S svojimi cenami oglaševanja in možnostmi targetiranja ravno določene ciljne skupine pa za podjetja in blagovne znamke postane samo še bolj privlačen.

Oglasi namenjeni usmerjanju obiskovalcev na spletne strani in pridobivanju kontaktov

To je eden izmed najpogostejših namenov rabe Facebook oglaševanja, saj lahko koristi kot sredstvo povečanja dosega vaše strani ali direktno usmerjanje v spletno trgovino oz. na mesto, kjer priložnostne obiskovalce spremenite v potencialne stranke. Seveda pa jih lahko tudi preprosto povabite, da se naročijo na vaš newsletter oz. izkoristite priložnost da pridobite njihove kontaktne podatke za nadaljnje oglaševanje.

Domain ad

1_domain_ad

Umestitev na strani: desni stolpec
Promoviranje vaše spletne domene z najpreprostejšim izmed oglasov, ki ga je
mogoče prikazovati samo v desnem stolpcu, zato ni primeren za mobilno verzijo.

Page post link

2_page_post_link

Umestitev na strani: desni stolpec, newsfeed, mobilna aplikacija
Oglas, ki je najpogostejši in pritegne pozornost obiskovalcev s pomočjo velike slike in možnosti dodajanja lastnega teksta tako v smislu objave, kot tudi v opisu povezave spletne strani.

Oglasi namenjeni promociji izdelkov in povečanju prodaje

Nadvse primeren sklop oglasov, ki so primerni za spletne prodajalne, blagovne znamke ali podjetja ki nudijo različne storitve. V tem sklopu obstaja še največ različnih vrst oglasov, možnosti ki jih ponuja Facebook so res razvejane.

V določenih primerih je mogoče sledilcem komunicirati vsebino ali od njih pridobiti kontaktne podatke, brez da bi zapustili Facebookovo platformo. S tem so lahko hitrosti nalaganja vsebin tudi do 10-krat višje. To v osnovi pomeni dobro uporabniško izkušnjo ter zmanjša čas in sredstva ki so potrebna, da se pridobi kontakt potencialne stranke.

Multi-product (carousel)

facebook-carousel-oglas

*-kliknite na sliko za prikaz animacije oglasa

Umestitev na strani: newsfeed, mobilna aplikacija
Relativno mlada oblika oglasov, kjer lahko hkrati predstavimo več produktov (vključimo lahko do 5 slik) ali pa na inovativen način izkoristimo t. i. »carousel«, ki ga ponuja Facebook.

Dynamic product ads (DPA)

4_DPA

Umestitev na strani: newsfeed, desni stolpec, mobilna aplikacija
Dinamični produktni oglasi se prilagajajo glede na uporabnike, ki jih želite doseči. S pomčjo re-targetiranja lahko prikazujete izdelke glede na to katere so si nazadnje ogledali na vaši spletni strani, kar predstavlja izredno ciljane oglase, ki dosegajo točno definirano ciljno skupino.

Lead ads

facebook-lead-oglas

*-kliknite na sliko za prikaz animacije oglasa

Umestitev na strani: newsfeed, mobilna aplikacija
Cilj teh oglasov je pridobivati direktne kontaktne podatke od potencialnih strank, za kar uporabniku sploh ni potrebno zapustiti Facebooka, da izpolni kontaktni obrazec.

Canvas

facebook-canvas

*-kliknite na sliko za prikaz animacije oglasa

Umestitev na strani: newsfeed v mobilni aplikaciji
Canvas je interaktivni oglas, ki omogoča največ svobode pri oblikovanju in personalizaciji. Gre za najnovejšo obliko mobilnih oglasov, o kateri pa si lahko preberete več v eni izmed prejšnjih objav.

Oglasi namenjeni pridobivanju sledilcev in spodbujanju k interakciji

V kolikor ste podjetje, ki je v procesu izgradnje svojega socialnega omrežja in ste šele pričeli s pojavljanjem na Facebooku ali preprosto iz kakšnega drugega razloga želite povečati število sledilcev na svoji Facebook strani.

Poleg direktnega pridobivanja novih sledilcev, pa se lahko bolj posredno tega lotite s promoviranjem svojih objav, ki so lahko v obliki teksta, slike ali video vsebine. Zaradi določenih omejitev, ki jih postavlja Facebook, žal vaše objave brez promoviranja ne bodo nikoli dosegle takšnega učinka, kot bi ga lahko. V osnovi bodo vidne le manjšemu odstotku vaših sledilcev, zato je vredno interaktivno vsebino oglaševati, da doseže svoj celoten potencial.

Page like

7_Page_like

Umestitev na strani: desni stolpec, newsfeed, mobilna aplikacija
Oglas, ki se najpogosteje uporablja za povečanje sledilcev na vaši Facebook strani. S pomočjo privlačne slike nagovorite potencialne sledilce in povečajte bazo za komunikacijo na socialnih omrežjih.

Page post photo

8_post photo

Umestitev na strani: desni stolpec, newsfeed, mobilna aplikacija
Dober način da spodbudite interakcijo je, da promovirate slike, ki so plod lastnega dela in direktno nagovarjajo vaše sledilce.

Page post video

9_post_video

Umestitev na strani: desni stolpec, newsfeed, mobilna aplikacija
Video vsebina je s socialnimi omrežji postala zanimiva tudi za manjša in srednje-velika podjetja. Več o prednosti uporabe video oglasov pa si preberite v prejšnji objavi.

Page post text

10_post_text

Umestitev na strani: desni stolpec, newsfeed, mobilna aplikacija
Gre za podobne oglase kot v prejšnjih dveh primerih, le da vsebujejo samo tekst brez slikovnega materiala.

Oglasi namenjeni prenosom namizne ali mobilne aplikacije

V kolikor je vaš glavni produkt oz. eden izmed izdelkov mobilna ali namizna aplikacija, vam Facebook ponuja posebne možnosti oglaševanja, kjer je cilj doseči nove prenose vaše aplikacije in s tem povečati število uporabnikov. To je odlična priložnost, saj v primeru mobilne aplikacije uporabnike nagovorite ravno v trenutku, ko uporabljajo svoj pametni telefon in z impulzivno odločitvijo v naslednjem koraku že prenašajo ali morda celo kupijo vaš aplikacijo.

Ravno zaradi zgoraj omenjenega je vse od izdaje svoje lastne Facebook aplikacije, istoimensko socialno omrežje postalo postal eden izmed najboljših in najbolj priljubljenih naslovov za oglaševanje mobilnih aplikacij, tako na iOS platformi, kot tudi za Android.

Mobile ali desktop app

11_mobile app

Umestitev na strani: mobilna aplikacija, newsfeed
Glede na vrsto aplikacije, ki jo oglašujete, se oglasi nato pojavljajo bodisi v mobilni aplikaciji ali na newsfeed-u. Uporabnika nagovarjajo k nameščanju aplikacije in jih preusmerijo na AppStore, zato so rezultati tovrstnega oglaševanja povsem neposredno izmerljivi.

Oglasi namenjeni privabljanju obiskovalcev

Kje bi lahko bilo bolje oglaševati svoj lasten dogodek ali kar prodajalno samo? Tam kjer se nahajajo vsi, ki jih želite nagovoriti. Seveda včasih ne gre pričakovati, da bo število ljudi ki potrdi udeležbo na dogodku in število dejanskih obiskovalcev enako, a vseeno lahko z dobrim odzivom na socialnih omrežjih pridobite na kredibilnosti in poskrbite, da dogodek doseže tudi ljudi, ki jih sicer ne bi.

Event

13_event

Umestitev na strani: desni stolpec, newsfeed, mobilna aplikacija
Najpreprostejša promocija dogodkov, kjer se lahko osredotočite zgolj na eno geografsko območje, ki ga želite doseči.

Offer

14_offer

Umestitev na strani: desni stolpec, newsfeed, mobilna aplikacija
Oglas posvečen privabljanju obiskovalcev v vaše prodajalne s pomočjo ponujanja popustov oz. raznih ugodnosti.

Kaj nam torej še preostane?

Proces se začne s pravilno kreacijo vsebine in nadaljuje z grafičnim oblikovanjem privlačnega slikovnega materiala ter nato določitvijo cilja vaše kampanje, čemur se prilagodi izbira oglasa. S tem seveda postopek oglaševanja na Facebooku še ni končan, določiti je namreč potrebno tudi ostale parametre od katerih je nato odvisna uspešnost oglaševanja.

  • Natančna definicija ciljne skupine.
  • Določitev sredstev, ki jih namenjate za kampanjo.
  • Določitev KPI-jev (»key performance indicator« oz. ključni indikatorji uspešnosti).
  • Spremljanje rezultatov in prilagajanje glede na uspešnost kampanje.

infografika

Tu se glavno delo šele začne, potrebnega je namreč mnogo premisleka o tem katere uporabnike želite nagovoriti in na kakšen način boste merili uspeh. Brez merjenja namreč ni mogoče ugotavljati uspešnost, ki je nujna, če želimo v naslednjem koraku popraviti in izboljšati kampanjo. V samem spremljanju rezultatov je bistvu uspešnosti kampanje, saj je potrebno testirati različne rešitve in nato glede na odziv prilagajati tudi grafično oblikovanje slikovnega materiala, prodajne tekste, parametre targetiranja itd.

Za uspešno oglaševanje na Facebooku je v prvi vrsti potrebna kvalitetna vsebine, ki se kaže v obliki prodajno-usmerjenih besedil, ki so vabljiva, izvirna in pozivajo k nakupu. Poleg samih besedil pa je potrebno še ustrezno grafično oblikovanje slikovnega materiala, saj izgled pritegne pozornost. Nato pride na vrsto odlično poznavanje ciljne skupine in znanje s področja targetiranja uporabnikov, kar je potrebno nadgraditi z analitičnim spremljanjem kampanje in prilagajanjem glede na prodajni učinek oz. zasledovanje ciljev kampanje.

Fotografije: adespresso.com, sproutsocial.com, socialadstool.com, conversionfanatics.com

Preberi več:

OBIŠČITE NAS

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
Pot za Brdom 102
SI - Ljubljana
Tehnološki park, stavba H, pritličje

+ 386 (0)31 769 793
+ 386 (0)59 156 956

info@vodik-marketing.si


PRIJAVA NA E-NOVICE

  

VIZITKA

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
DŠ: SI38221233
MŠ: 3640078000
TRR: SI56 0310 8100 0418 132
Odprt pri banki SKB d.d.
SVEŽE NA FACEBOOKU
Loading...
VŠEČKAJTE NAS