Facebook targetiranje – 3 načini izgradnje ciljne skupine


Facebook nam s pomočjo trženjskih orodij za segmentacijo omogoča zelo široko paleto možnosti pri izbiri posameznikov, katerim želimo prikazovati naš oglas. Vendar je za učinkovito oglaševalsko kampanjo potrebno poskrbeti, da se oglas prikazuje zgolj potencialnim strankam ter da tako za vloženi denar dobimo maksimalen izkupiček.

S primerno uporabo orodij in metod lahko zožimo našo ciljno publiko in tako predstavimo unikatno ter relevantno sporočilo zgolj posameznikom, pri katerih bomo vzbudili vsaj še minimalno zanimanje. Pri tem je pomembno, da ugotovimo pravo razmerje dosega, saj nočemo ciljne publike zastaviti preozko ali preširoko in tako pokvariti rezultatov.

Z upadanje organskega dosega je potrebno poleg dobrega razumevanja algoritma, o katerem si lahko več preberete v našem članku o delovanju Facebook algoritma, nujno poznati tudi možnosti dosega naše ciljne skupine in načinov kako prepoznati lastnosti oseb katere bi znal zanimati naš oglas.

Kako zbrati lastne demografske podatke

Pri zbiranju podatkov je seveda na prvem mestu poznavanje naših strank, zato so nam v veliko pomoč na spletu trženjska orodja, ki jih ponuja Facebook, kot je Audience Insights. Ta nam omogoča, da lahko lažje ter predvsem učinkoviteje razberemo demografske podatke ter tako dobimo boljši vpogled o podrobnostih naših sledilcev in njihovih karakteristikah, katere lahko v kasnejših korakih segmentiramo še natančneje. Zelo uporabna pa so tudi ostala analitična orodja kot npr.: Hootsuite, Buffer, Mention, Socedo, itn.

Kako doseči prave osebe s Facebook oglasi

Kako bomo najbolj učinkovito oglaševali na Facebooku je odvisno od same panoge in usmerjenosti poslovanja, kar pomeni da bo podjetje, ki deluje v določeni niši, moralo biti precej bolj specifično pri izbiri ciljne skupine.  S tem ko zožimo našo skupino lahko najdemo posameznike, ki imajo med seboj zelo podobna zanimanja in vedenja, kar je potrebno upoštevati tudi kasneje pri samem načinu komunikacije.

Facebook nam pri izbiranju naše ciljne skupine ponuja 3 možnosti. Pri tem je priporočljivo, da preizkusimo izgraditi ciljno publiko na več različnih načinov ter tako preverimo kaj prinese v podjetje največ novih sledi.

1. Core audiences

Facebook nam omogoča s prefinjeno izbiro našega občinstva doseči prave ljudi na bolj natančen in učinkovit način. S tem ko spremlja vsak korak uporabnikov, lahko na podlagi izjemne baze podatkov targetiramo osebe, ki imajo točno izbrane lastnosti. Facebooku nam v grobem dopušča izbiro ciljne skupine na podlagi naslednjih 4 kategorij:

  • Lokacija. Z naprednimi možnostmi lahko izberemo ljudi, ki živijo čisto blizu nas ali v drugi državi, potujejo mimo ali se zgolj slučajno nahajajo na določeni lokaciji.
  • Demografija. Omogoča ciljanje oseb po kriterijih kot so: izobrazba, poklic, zakonski stan, življenjski dogodki ter ostale kulturne in družbene pripadnosti.
  • Interesi. Ta filter omogoča razvrščanje oseb glede na interakcijo s stranmi znotraj Facebooka.
  • Vedenja. Ciljanje na podlagi vedenj posameznikov, kot npr. uporaba mobilnih naprav, potovalni vzorci in druge digitalne aktivnosti, kot je npr. uporaba aplikacij za igre.

2. Custom audiences

Če želimo bolj precizno ciljanje je najbolje, da začnemo z ustvarjanjem nam prilagojenih skupin s pomočjo  orodja Facebook Power Editor, ta nam omogoča najnaprednejše možnosti, pri iskanju novih ter povezovanju z obstoječimi strankami. Uporaba “Custom audiences” nam omogoča, da dostavimo relevantno sporočilo naši ciljni skupini in povečamo njihovo lojalnost, s pomočjo naslednjih 3 načinov:

  • Uvoz baze podatkov zvestih strank. Oglaševanje, ki lahko temelji na Facebook, e-mail ali telefonski listi kontaktov.
  • Ponoven priklic obiskovalcev naše spletne strani. Z uporabo orodja »Facebook Pixel« lahko ustvarimo po meri izdelano skupino katera je obiskala našo spletno stran ampak ni opravila nakupa.
  • Ponoven priklic uporabnikov mobilnih aplikacij. Facebook omogoča, da ciljamo osebe, ki so uporabile aplikacijo ter jih privabimo nazaj s pomočjo inspiracijska oglasa.

Med nekaj izmed zelo uporabnih možnosti, ki nam jih ponuja Power Editor sodijo:

  • Lažje urejanje ter bolj pregleden prikaz aktivnosti naših oglasov
  • Uporaba in umestitev Facebook oglasov na Instagram ter prikaz enakim ciljnim skupinam
  • Oglaševanje osebam na pravih mobilnih napravah (Android, iOS) ali zgolj tistim, ki so povezani na Wi-Fi
  • Več možnosti pri umestitvi objave in samega urnika prikaza objave
  • Enostavno upravljanje oglasov v različnih časovnih pasovih
  • Prikaz neobjavljenih oglasov, kar pomeni da se oglasi ne prikažejo na naši časovnici, kar nam omogoča lažje testiranje oglasov, vsebujejo tudi daljši tekst ter gumb »call to action«.
  • Izvoz Excelovih datotek s podatki o oglasih in kampanjah

3. Lookalike audiences

Facebook »Lookalike audinces« je napredna možnost targetiranja ter velja za najbolj učinkovit način dosega naših idealnih strank. Omogoča nam, da ustvarimo novo ciljno skupino, ki temelji na podlagi informacij o naših zvestih strankah, kot npr. oseb ki so pogledale naš video posnetek, “všečkale” stran ali opravile nakup. Facebook bo nato na podlagi podatkov o uporabnikih, poiskal publiko z največjo podobnostjo, katera bo po statističnih podatkih veliko bolj kvalitetna, saj bo po lastnostih skoraj identična trenutnim najzvestejšim strankam.

Medtem ko je nastavitev samega targetiranja razmeroma preprosta, je tukaj nekaj ključnih strategij za učinkovitejše rezultate. Prva stvar, ki jo je potrebno določiti je vir iz katerega želimo pripeljati nove sledi kot npr. Facebook Pixel. Naslednja stvar, ki jo je potrebno določiti je velikost ciljne skupine, ki jo želimo doseči, kjer mora biti najmanjše možno število 100. Pri prej je priporočljivo, da jih ciljamo več, saj bo Facebook lahko na podlagi večih podatkov ponudil bolj primerne posameznike.

Poleg tega pa je tu še kup uporabnih orodij in koristnih možnostmi, ki pomagajo pri povečanju učinkovitosti naših kampanj:

  • Spremljanje konverzij (t.i. Conversion Tracking). Nadzor nad učinkovitostjo s pomočjo sledenja aktivnosti obiskovalcev, ki so kliknili na naš oglas.
  • Ciljanje glede na skupne dejavnike. Omogoča ciljanje oseb, ki so »všečkali« katerokoli FB stran, uporabljajo določeno aplikacijo, so člani skupine ali udeleženci dogodka.
  • Prikazovanje oglasov osebam na mobilnih telefonih, ki so v bližini vaše lokacije. Ciljanje oseb v območju podjetja, ki bodisi živijo v okolici, potujejo ali so bili nedavno v naši bližini.
  • Prilagodljiva poročila podatkov. Izdelava poročil s podatki in meritvami, ki so za nas najbolj pomembne.
  • Izključitev oseb, ki ne ustrezajo našim oglasom. Skoraj enako pomembno kot določitev oseb, ki jih želimo doseči je tudi izbira tistih, ki se nam ne zdijo ustrezni in ne želimo, da vidijo naš oglas ter se s tem zelo preprosto izognemo izgubi nepotrebnega denarja.

Kljub temu pa se moramo poleg pravilne izbire ciljne skupine zavedati tudi načinov, ki naredijo naš oglas bolj privlačen, saj sama objava še ne bo prinesla nakupa, če posameznik nima občutka dodane vrednosti. Za nekaj nasvetov katere vrste objav bodo spodbudile posameznika k interakciji si preberite naš članek o Facebook oglaševanju.

Najboljša stvar socialnih medijev je, da lahko potencial objave vidimo že pred samim oglaševanjem. Z predhodno objavo lahko vidimo zanimanje, ki ga prejme objava ter se na podlagi zbranih podatkov odločimo o primernosti oglaševanja. Poleg tega pa lahko zaradi relativno nizkih stroškov oglaševanja ter predhodne prekinitve kampanj, preizkusimo oglaševati na več različnih načinov ter tako eksperimentiramo, kaj deluje in kaj ne.

Fotografije: slideshare.net, pinterest.com, oktopost.com

Preberi več:

OBIŠČITE NAS

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
Pot za Brdom 102
SI - Ljubljana
Tehnološki park, stavba H, pritličje

+ 386 (0)31 769 793
+ 386 (0)59 156 956

info@vodik-marketing.si


PRIJAVA NA E-NOVICE

  

VIZITKA

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
DŠ: SI38221233
MŠ: 3640078000
TRR: SI56 0310 8100 0418 132
Odprt pri banki SKB d.d.
SVEŽE NA FACEBOOKU
Loading...
VŠEČKAJTE NAS