5 minut branja

5 ključnih elementov dobre celostne grafične podobe

Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

Celostna grafična podoba podjetja oz. skrajšano CGP je enotno delovanje vseh vizualnih sporočil podjetja in predstavlja temelj gradnje njegove podobe.

Zajema vse, od logotipa, spletne strani, letakov, poslovnih vizitk, embalaže izdelka in še več. Ko vse našteto deluje kot usklajena celota, lahko govorimo o dobri celostni grafični podobi.

Katerih 5 elementov pa je najbolj ključnih za dober CGP, si preberite v nadaljevanju.

1. Logotip

Celostna grafična podoba podjetja se začne z logotipom. Logotip predstavlja »obraz« podjetja in skrbi za njegovo prepoznavnost na trgu v vseh situacijah, bodisi dobrih bodisi slabih (ko je zaradi določenih okoliščin, npr. škandala, podoba podjetja na slabem glasu).

Je prvi vizualni stik z vašimi strankami in mora biti oblikovan na preprost, minimalističen način, pri tem pa mora kljub svoji enostavnosti izstopati in se ljudem vtisniti v spomin.

Če je možno, naj vaš logotip vsebuje elemente, ki asociirajo osebo na to, s čim se vaše podjetje ukvarja. To je še posebej pomembno pri mladih podjetjih in podjetjih, ki na trgu še niso zelo uveljavljena. Najboljši logotipi so oblikovani tako, da svojega bistva in privlačnosti ne izgubijo, ne glede na to, v kateri barvi so prikazani.

Logotip McDonaldsa primer dobrega logotipa
McDonald's - primer dobrega logotipa

2. Slogan

»The closest thing to home.« Se vam sliši znano? Najbrž ne. To je slogan podjetja McDonald’s iz leta 1966. Podjetje je menjavo slogana izvedlo več kot 10-krat, dokler se niso leta 2003 odločili za današnji »I’m loving it«.

Stari slogan je bil del kampanje, ki je poudarjala veliko število McDonald’sovih restavracij po ZDA. Verjeli so, da je takšna veriga restavracij priročna za vse, ki se vračajo iz službe in si želijo seboj vzeti hiter obrok, namesto da doma tratijo čas za pripravo kosila ali večerje.

Kampanja je bila neuspešna, saj nihče ni povezoval McDonald’sove hrane z nadomestkom za okusen, doma pripravljen obrok.

Primer McDonald’sa nas uči, da je treba pri izbiri slogana upoštevati, kakšna je filozofija vašega podjetja, za katero vaše podjetje stoji, in kakšna je njegova javna podoba. Slogan je dopolnilo logotipa, ki nas dodatno oddalji od konkurence in naredi bolj prepoznavne na trgu.

Slogan naj bo kratka fraza, ki si jo je lahko zapomniti, poudari pa naj bistvo podjetja. Za primer dveh res odličnih sloganov velja izpostaviti »Just do it« podjetja Nike ter Mastercardov »There are some things money can’t buy, for everything else, there’s Mastercard«, ki je bil v slovenskem prostoru tudi preveden v slovenščino.

Slogan Nike primer dobrega slogana
Nike - primer dobrega slogana

3. Tipografija

Tipografija je izmed vseh elementov celostne grafične podobe največkrat spregledan in podcenjen vidik. Danes imamo pri oblikovanju na voljo ogromen izbor pisav in ob takšni poplavi ponudbe morate biti previdni, da bo izbrana pisava primerna za celostno grafično podobo vaše panoge in vašega podjetja.

Tako kot logotip tudi pisava nosi sporočilo, ki je potem zapisano na vaših podobah, kot so plakati, letaki in brošure, v digitalnem svetu pa npr. na spletni strani in v oglasih.

Dobra izbira pisave lahko naredi spletno stran bolj pregledno in »čisto«, vzbudi občutek kakovosti in profesionalnosti ter tako ustvari zaupanje.

Katero pisavo izbrati?

Najbolj pogosto uporabljena pisava je Helvetica, ki se uporablja že več kot 50 let in velja za »klasiko«, s katero ne morete zgrešiti. Pisava Times New Roman predstavlja eleganco in je dobra izbira za podjetja, kot so odvetniške družbe, ki se strankam želijo predstaviti v resni, formalni luči, kar je prednost v tovrstni panogi storitev.

Modernejši pisavi sta npr. Montserrat in Lato, ki sta nevtralni pisavi in sta primerni za najrazličnejše panoge. Katerokoli pisavo boste izbrali, bodite pozorni, da je vaše sporočilo jasno, vizualno privlačno in – najpomembnejše – lahko berljivo.

Tipografija pisave pomembnost izbora pisave
Duhovit primer, zakaj je izbira pisave pomembna

4. Barve

Vsaka barva pri človeku dokazano vzbudi takšen ali drugačen čustveni odziv. Raziskava, ki jo je izvedel Institute for Colour Research, je pokazala, da ljudje podzavestno ocenimo drugo osebo, okolje ali predmet v prvih 90 sekundah samo na podlagi barve. Zato je za celostno grafično podobo podjetja pomembna izbira palete barv, ki bodo vašo ciljno skupino pritegnile, hkrati pa se bodo skladale z načeli in s filozofijo podjetja ali znamke.

Pomen barv cgp podjetja
Pomen različnih barv

5. Kakovost

Ne glede na to, ali boste vse zgoraj naštete elemente ustvarili in izpilili do popolnosti, pa bo brez zadnjega, vendar najpomembnejša elementa vse zaman. To je kakovost. Kakovost vsega, česar se lotite. Stremite k temu, da ne glede na to, ali ponujate izdelek ali storitev, naj bo le-ta kakovostna, odraz te kakovosti pa naj se ne ustavi samo tu.

Kako poslujete, kakšen odnos imate do strank in zaposlenih, ali kot podjetje sledite trendom in novostim na vseh področjih, se držite zastavljenih dogovorov in rokov … Vse to in še več ustvarja podobo vašega podjetja. Če boste veljali za zaupanja vredno in kakovostno podjetje, se bo to odražalo na različnih področjih, najbolj pa bo opazno pri zadovoljnih strankah, ki se bodo vedno znova vračale.

E-NOVICE

Želite biti o objavi naslednjih marketinških zapisov obveščeni preko e-maila?

Prijavite se na e-novice!

Call Now ButtonPokličite nas
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.