5 minut branja

Kaj vse obsega grafično oblikovanje?

Na kaj najprej pomislite, ko nekdo reče grafično oblikovanje? Na letake, jumbo plakate, oglase v revijah in na spletu? Vse našteto je pravilno, vendar se je tudi grafično oblikovanje v veliki meri digitaliziralo in obsega številna področja oblikovanja, na katera morda sploh niste pomislili. Preberite, katera.

1. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA

Celostna grafična podoba je osnova za nastop podjetja ali znamke v javnosti. Je način, kako podjetje komunicira svojo osebnost, ton, vrednote in čustva – velik del naštetega se kaže skozi grafične elemente. Teorija oblikovanja, psihologija barv in potrošnikov, preprostost ali kompleksnost logotipa, izbira tipografije in določanje barvne sheme so le nekatere izmed stvari, ki jih mora upoštevati grafični oblikovalec pri snovanju celostne grafične podobe. Grafična podoba podjetja se namreč kaže skozi vse pore podjetja, od oglaševalskih kampanj, nastopa na spletu do pošiljanja direktne pošte in stiska vizitke poslovnim partnerjem.

2. OBLIKOVANJE TISKOVIN

Čeprav bi morda mislili, da je oblikovanje tiskovin že preteklost, pa so tiskane oblike komuniciranja še vedno zelo prisotne v naših življenjih. Oblikovanje tiskovin je širok pojem, ki zajema tako oblikovanje tiskanih oglasov kot tudi pripravo brošur, letakov, katalogov, vabil, vizitk, direktne pošte, gverilskih in izvenstandardnih oblik tiskanega oglaševanja … Pri klasičnih oglaševalskih formatih (tiskani mediji, jumbo plakati, citylighti …) je pomembno dobro poznavanje ciljne skupine, da v trenutku pozornosti tiskovina zadovolji željo ali potrebo. Pri oblikovanju brošur, vizitk ali vabil pa gre za bolj osebni pristop, kjer pride v ospredje kreativno oblikovanje.

Brošura JHL

3. SPLETNO OBLIKOVANJE

Grafično oblikovanje zajema tudi spletno oblikovanje, kamor spada vse od oblikovanja spletnih strani, priprave oglasov za splet, priprave vsebin za družbena omrežja, e-mailingov, prezentacij … Tako kot oblikovanje tiskovin tudi spletno oblikovanje zahteva specifična znanja glede na kanal, kjer se bo prikazovalo. Od poznavanja kanalov, programskih jezikov, dimenzij, tehničnih specifikacij in podobno.

4. OBLIKOVANJE EMBALAŽE

Oblikovanje embalaže je že zdavnaj preraslo golo oblikovanje. Podjetja in znamke se vse bolj zavedajo, da je tudi embalaža medij, preko katerega komunicirajo s potrošniki. In če ta izstopa po obliki ali dizajnu, bo pritegnila pozornost potrošnika in s tem zadovoljila prvi cilj marketinškega lijaka. Vsaka embalaža, vrečka, konzerva ali oblika je lahko priložnost, da pove svojo zgodbo na kreativen in izviren način. Poleg zabavnega dela oblikovanja pa morajo grafični oblikovalci poznati še tehnične lastnosti posamezne embalaže, od zlaganja, volumna, pakiranja ipd.

5. ANIMIRANE VSEBINE

Grafično oblikovanje vključuje tudi pripravo in montažo video vsebin, ki so zadnje čase vedno bolj pomembna za nastop podjetja ali znamke v javnosti. Pod video vsebine štejemo vse oblike premikajočih se slik, od animacij, video posnetkov, spletnih bannerjev, gifov, animiranih logotipov ipd. Izdelava video vsebine se začne s »storyboardom« oz. scenarijem, ki opisuje posamezne kadre in njihovo trajanje. Na podlagi scenarijev potem nastajajo različne premikajoče vsebine.

Animirane vsebine krožno gospodarstvo grafično oblikovanje

6. VIZUALNA ZASNOVA PROSTOROV

Kot oglaševalska agencija, ki se ukvarja s promocijami in organizacijo dogodkov velikokrat dobimo nalogo, da moramo pripraviti tudi prostor, kjer se bo dogodek odvil. Tukaj grafično oblikovanje preide v arhitekturno oblikovanje, saj je treba zasnovati prostor, ga prilagoditi naravi dogodka in smiselno umestiti promocijsko grafiko.

E-NOVICE

Želite biti o objavi naslednjih marketinških zapisov obveščeni preko e-maila?

Prijavite se na e-novice!