5 minut branja

Zakaj je prepoznavnost blagovne znamke tako pomembna?

Kaj je prepoznavnost blagovne znamke?

Prepoznavnost blagovne znamke nam pove, do katere mere je vaša ciljna publika seznanjena z vašo blagovno znamko. Blagovne znamke, ki imajo visoko prepoznavnost pri njihovi ciljni publiki, veljajo za popularne oz. trendovske, kar se odraža v tem, da kupci večkrat posežejo po njihovih izdelkih ali storitvah.

Sodeč po raziskavah naj bi kar 90 odstotkov nakupnih odločitev potekalo na podzavestni ravni. To pomeni, da naši možgani s pomočjo mentalnih bližnjic skušajo doseči čim hitrejšo odločitev glede izbire izdelka in se s tem izogniti preobremenjenosti, ki bi drugače nastala kot posledica prevelike ponudbe.

Za lažjo predstavo si zamislite, da ste žejni in želite popiti plastenko vode. Odločitev o izbiri vode v trgovini najverjetneje sprejmete v sekundi in ne zapravite 20 minut premišljujoč, katero znamko vode bi kupili, da bi potešili žejo. To bi bilo nepraktično in bi zahtevalo ogromno mentalne energije, katero bolje izkoristimo drugje.

Prepoznavnost blagovne znamke vpliva na nakupne odločitve ciljne publike, saj pripomore, da kupcem vaša blagovna znamka ostane v spominu in se v trenutkih, kot je navedeni primer z vodo, kupci odločijo za vašo blagovno znamko namesto konkurenčno. Primer je seveda zelo poenostavljen, saj je prepoznavnost pomemben dejavnik pri veliki večini nakupnih odločitev, še posebej pa je koristna, ker z visoko prepoznavnostjo dosežemo večkratne in ponavljajoče nakupe s strani naše ciljne publike.

Z uporabo informativnih ključnih besed dosežete večjo uvrstitev na spletnih brskalnikih in posledično večjo prepoznavnost blagovne znamke.

Prednosti visoke prepoznavnosti blagovne znamke?

Kot smo že omenili, bo visoka prepoznavnost pripomogla k temu, da se kupci med veliko ponudbo odločijo ravno za vaš izdelek, vendar je vpliv prepoznavnosti mnogo večji.

Njene ključne prednosti so:

Povečan tržni delež: Kupci, ki so seznanjeni z vašo blagovno znamko, bodo konstantno kupovali vaše izdelke, kar posledično ustvari redno prodajo in stabilen tržni delež. Zvestoba ciljne publike pa tudi poveča možnost, da bodo ljudje vašo blagovno znamko priporočili drugim, kar vam omogoča pridobitev novih kupcev in večji tržni delež.

Možnost širjenja ponudbe: Če se boste odločili, da razširite ponudbo in trgu ponudite nove izdelke, vam bo visoka prepoznavnost zelo pripomogla pri prodaji, saj bodo ljudje bolj naklonjeni nakupu novega, neznanega izdelka, če ga bo lansirala znana in zaupanja vredna blagovna znamka.

Večji dobiček: Prepoznavne blagovne znamke si lahko privoščijo, da svoje izdelke prodajajo po nekoliko višji ceni od konkurenčnih, saj so deležne večje zvestobe svojih kupcev, to pa se odraža v povečanem dobičku.

Kako lahko gradite na prepoznavnosti blagovne znamke?

Da gradite in ohranjate prepoznavnost vaše blagovne znamke, imate na voljo več načinov:

Ostanite vidni: Vaša online kot tudi offline prisotnost je pomembna. Izvajajte redne online oglaševalske kampanje, redno objavljajte kakovostne vsebine na vseh družbenih medijih, na katerih ste prisotni, poskrbite pa tudi za offline prisotnost, npr. z oglasnimi panoji. Karkoli že počnete, ključ je v konstantnosti.

Mnenja in ocene strank: Prosite vaše stranke, da pustijo oceno in mnenje o vaši blagovni znamki na družbenih medijih in prodajnih kanalih, ki to omogočajo. Statistika pravi, da 93 % kupcev priznava, da online ocene in mnenja vplivajo na njihovo nakupno odločitev. Če boste zbrali veliko število dobrih mnenj, boste povečali konverzijo pri vaših potencialnih kupcih.

Postanite sponzor: Če je mogoče, sponzorirajte različne dogodke, kot so npr. festivali, sejmi, športni dogodki in razstave, ki so povezani z vašo panogo in s tem boste dosegli večjo vidnost pri obstoječih in potencialnih strankah.

Pokažite človeško stran vaše znamke: Neposredno komunicirajte vrednote, cilje in vizijo vašega podjetja. To vas bo ločilo od konkurence ter omogočilo, da se vaša ciljna publika poistoveti z vami in vzpostavi emocionalno povezanost z vašo blagovno znamko, kar na koncu vpliva na njihovo nakupno odločitev, ko se morajo odločiti v poplavi ponudbe.

Grajenje prepoznavnost blagovne znamke

Na kakšen način lahko merimo prepoznavnost blagovne znamke?

Za merjenje prepoznavnosti blagovne znamke uporabljamo kombinacijo različnih metrik.

Kvantitativne metrike

Obiskanost spletne strani (ang. site traffic)
Ta metrika nam pove, koliko ljudi obišče našo spletno stran. Sicer ne pove, s katerih virov so ti ljudje prišli do spletne strani, ampak to ni tako pomembno. Pomembno je, da smo izvedeli, da se ljudje zavedajo, da naša blagovna znamka obstaja ter si vzeli čas in si jo ogledali.

Neposredni obiski spletne strani (ang. direct traffic)
Kot neposredne obiskovalce običajno razumemo tiste uporabnike, ki so neposredno v URL-vrstico vnesli naslov in prišli na spletno stran. To je pomembna metrika, saj veliko ljudi izve za blagovno znamko preko družbenih medijev in oglasov. Ko vtipkajo vašo spletno stran v iskalnik, pomeni, da so bili že prej seznanjeni z blagovno znamko.

Družbena zavzetost (ang. social engagement)
Kot zavzetost lahko smatramo število všečkov in sledilcev na družbenih omrežjih, komentarje, oznake … Odraža, koliko ljudi se zaveda vaše blagovne znamke in z njo komunicira preko družbenih medijev.

Merjenje graf podatki prepoznavnost blagovne znamke

Kvalitativne metrike

Spremljanje družbenih medijev
S pomočjo različnih orodij kot so npr. Google Alerts, Social Mention, Followerwonk itd., lahko spremljate, koliko ljudi omenja vašo blagovno znamko na družbenih omrežjih. Tako dobite organska in najbolj iskrena mnenja s strani vaše ciljne publike. Orodje Google Alerts pa vam omogoča tudi, da spremljate, kolikokrat je vaša blagovna znamka omenjena na drugih kanalih, kot so novičarski portali in druge spletne strani, saj s tem, ko vaša blagovna znamka raste, postane vaša online prisotnost širša in preide tudi na druge kanale.

Ankete
S pomočjo anket, ki jih uporabniki lahko izpolnijo na vaši spletni strani ali preko družbenih omrežij, lahko ugotovite, koliko ljudi je že seznanjenih z vašo blagovno znamko. Ankete lahko izvajate tudi na terenu, preko telefona ali pa jih pošljete po elektronski pošti.

E-NOVICE

Želite biti o objavi naslednjih marketinških zapisov obveščeni preko e-maila?

Prijavite se na e-novice!