Zakaj vaše podjetje potrebuje priročnik CGP?

Oblikovanje
25.februar, 2020

Kaj je priročnik CGP?

Priročnik celostne grafične podobe oz. na kratko priročnik CGP je priročnik z navodili, kako bo vaša blagovna znamka in njena grafična oz. vizualna podoba predstavljena na trgu. Priročnik je namenjen podjetjem, ki želijo predstaviti svojo blagovno znamko usklajeno in konsistentno tako offline kot tudi preko online kanalov.

Ko podjetje uporablja priročnik celostne grafične podobe, to ustvari enotnost pri oglaševanju ter komunikaciji, pozitivno pa vpliva tudi na obstoječe in bodoče stranke.

Priročnik CGP je osredotočen na vizualno podobo znamke, vključuje podobo logotipa, slogan in podobo drugega promocijskega materiala, vsebuje pa tudi navodila glede njihove uporabe. Pomembno je, da priročnik upošteva 5 ključnih elementov dobre celostne grafične podobe, o katerih si lahko več preberete tukaj.

Čemu priročnik celostne grafične podobe?

V današnjem hitrorastočem trgu z velikim številom konkurentov je za vaše podjetje koristno, da ima postavljene standarde glede celostne grafične podobe. To zagotavlja, da bodo vsi, od zaposlenih do direktorjev in vodij, učinkovito in enostavno predstavljali vaše podjetje na enoten način.

Če ustvarite močno podobo podjetja, boste trgu sporočali, da ste tukaj in da boste ostali še dolgo. To bodočim strankam in obstoječim strankam vliva zaupanje v stabilnost vašega podjetja in vas predstavi kot zanesljivega partnerja.

Kaj vse mora priročnik vsebovati?

Jedro znamke

Dober priročnik CGP mora vsebovati celovit oris vaše blagovne znamke in vseh njenih sestavnih delov.

  1. Opis in pojasnitev vrednot vaše blagovne znamke. Kaj vaša znamka predstavlja? Katere so vrednote vaše blagovne znamke in vašega podjetja? Npr. nudite inovativne rešitve oz. izdelke? Sta znanje in kakovost temelj vašega podjetja? Morda slovite po hitrosti in fleksibilnosti?
  2. Obljuba blagovne znamke. Na kaj lahko stranke stalno računajo, ko se odločijo za vašo blagovno znamko? Sta to npr. nizka cena in kakovost? Je to zanesljiv izdelek, ki bo dobro deloval dlje časa? Nudite hitrost in natančnost pri storitvah?
  3. Javna podoba blagovne znamke. Kako na vašo blagovno znamko gleda javnost? Kakšen vtis dajete širši publiki? S kom sodelujete in kakšne so njihove vrednote? Kdo so ambasadorji vaše znamke? Kakšne rešitve nudite v primeru nezadovoljstva strank? So vaši zaposleni zadovoljni?
  4. Sporočilo. Kaj želite sporočati vaši ciljni publiki? Sporočilo naj bo povezano s potrebami vaše ciljne publike. Kaj si vaša ciljna publika želi in kaj potrebuje? Vaša znamka mora sporočati, da jim to nudi.
  5. Vizija. Kaj želite doseči z vašo blagovno znamko? Želite postati vodilni igralec na svojem področju ali samo zavzeti določen tržni delež? Želite poslovati mednarodno ali boste delovali samo lokalno?

Logotip

Logotip je obraz vašega podjetja, zato morate poskrbeti, da je vsem v podjetju jasno, kako ga morajo uporabljati. Priročnik CGP določa, v katerih velikostih se logotip lahko uporablja.

Npr. katera je najmanjša dovoljena velikost, s katero je logotip še čitljiv? Splošno pravilo je, da mora biti logotip čitljiv pri velikosti 2 cm v širino.

V katerih barvah in na katerih barvah je logotip dovoljeno uporabljati? Barva ozadja mora nuditi primeren kontrast v kombinaciji z logotipom. Koliko praznega prostora ga mora obdajati? Kdaj se sme logotip uporabljati skupaj z imenom blagovne znamke?

Barve

Priročnik CGP mora natančno določati, s katerimi barvami bomo predstavljali blagovno znamko. Barvna paleta v idealnem primeru vsebuje do 3 različne barve, ki se med seboj dopolnjujejo, nikoli pa ne izberemo več kot 5 barv, saj tako barve ne delujejo več kot ena celota. Barve morajo biti podane s Pantone lestvico barv (PMS – Pantone Matching system), to je mednarodno priznana lestvica standardiziranih barvnih odtenkov. Poleg nje morajo vse barve, ki se bodo uporabljale, biti določene tudi s CMYK, RGB in Hex barvnimi modeli.

Tipografija

Napisan mora biti seznam pisav, katere se sme uporabljati za predstavitev blagovne znamke. Določene morajo biti vrste pisav ter navodila, katero pisavo je treba uporabljati v naslovih, katero v podnaslovih in katero v tekstu. Lahko je izbrana tudi ločena vrsta pisave za online in offline komunikacijo. Kot pri barvah je tudi pri pisavi priporočen izbor največ 3 pisav, saj se tako izognemo prenasičenosti.

Glas blagovne znamke

Kakšen bo ton, način in slog pisanja za komuniciranje s strankami in za tekstopisje? Navodila za pisanje so pomembna, saj je pisanje glas vaše blagovne znamke, komunikacija s strankami pa mora biti konsistentna preko vseh kanalov.

Če boste komunicirali na lahkoten, igriv in neformalen način, boste ciljno publiko nagovarjali neformalno, z uporabo slengovskih fraz, kot bi govorili s prijateljem. Bo vaš ton komunikacije uraden, resen in formalen? Potem boste s ciljno publiko komunicirali v knjižnem jeziku, izražali pa se boste z bolj prefinjenimi besedami, medtem ko boste slengovske fraze izpustili. Morda pa je zaradi posebnosti vaše panoge potreben bolj tehničen način izražanja. Vse to je zapisano v priročniku CGP.

Predloge primerov uporabe

Slika pove več kot 1.000 besed, zato je za boljšo predstavo pomembno, da priročnik vključuje tudi konkretne primere uporabe. Dodamo primere vizitk in promocijskega materiala ter konkretne primere uporabe logotipa in tipografije.

Dober priročnik CGP pa vsebuje tudi primere napačne uporabe in tako na zelo učinkovit način pokaže vsem v podjetju, zakaj je navodila treba upoštevati.

Kot lahko vidimo, je za dober priročnik CGP potrebno veliko premisleka in dela. Če priročnik že imate ali ne, je kljub temu pomembno, da sta oglaševanje in komunikacija enotna.

Za izdelavo odličnih priročnikov CGP smo vam vedno na voljo tudi v agenciji Vodik, kjer vam bomo pomagali vaše podjetje popeljati na višjo raven.

 

Bodite na tekočem

Prijavite se na e-novice

Ne zamudite številnih zanimivih in aktualnih tem, koristnih nasvetov in strokovnih člankov s področja oglaševanja.