Gverilski marketing – za koga pravzaprav je?


Četudi niste prepričani, da povsem razumete, kaj pomeni pojem gverilski marketing, ste prav gotovo že bili udeleženi v kakšni gverila kampanji. Sam nikoli ne bom pozabil dolgočasnega predavanja na fakulteti, ko je kar naenkrat v predavalnico vskočil v maskoto oblečen delilec letakov, se na ves glas zadrl ime nekega spletnega portala, ki ga je promoviral in tistim v bližini razdelil nekaj letakov ter jo hitro pobrisal iz prostora. Zanimiva izkušnja in definitivno prizor, ki si ga bom zapomnil za vedno – gverila marketing je torej dosegel svoj namen.

Čeprav v tistem trenutku profesor ni bil ravno navdušen nad celotnim dogodkom, smo se ostali udeleženci predavanja pošteno nasmejali in verjamem, da je dogodek vsem ostal v lepem spominu. Poteza je bila drzna, a včasih je potrebno biti drzen, če želiš doseči želene rezultate.

O gverilskem marketingu

Gverilski marketing je oglaševalska strategija, kjer je bistvo v promociji izdelkov, storitev oz. blagovnih znamk na nenavadne in nevidene načine. To zahteva veliko kreativnosti in načrtovanja, saj ni nujno, da bo vsaka akcija uspela, kot je bilo zamišljeno. Pomemben skupni imenovalec gverilskih akcij je tudi prostor. Izvedena mora biti namreč na prostoru, kjer je veliko mimoidočih in je zaradi tega učinek večji. Primeri dobrih prostorov za tovrstne akcije:

  • nakupovalna središča*
  • parki
  • plaže
  • trgi
  • ulice

gverila marketing prehod

* Pri tem se morate zavedati, da je na zasebnih površinah takšno početje prepovedano brez dovoljenja lastnika, zato je takšna akcija brez predhodne vednosti lastnika izredno tvegana.

4 orodja gverilskega marketinga

Gerd Nufer je v svojem znanstvenem članku leta 2013 dodobra razdelal gverilski marketing z ekonomskega vidika. Tam je opredelil 4 glavne kategorije orodij, ki jih premore, na kratko vam jih predstavljamo v nadaljevanju.

Nizko cenovni gverila marketing

Gverilski marketing kot takšen, lahko omogoča malim in srednjim podjetjem, da svojo komunikacijo in aktivnosti osredotočijo izključno na ciljno skupino ter z domiselnimi in nenavadnimi idejami predstavijo svoj izdelek v drugačni luči.

Infekcijski gverila marketing

Govorimo o viralnem marketingu, kjer je bistvo, da potrošniki s priporočanjem izdelkov delujejo kot prenašalci oglaševalskega sporočila. To se zgodi zaradi nenavadne in zanimive izkušnje, ki potrošnike prevzame in so zato stvar pripravljeni deliti naprej, česar niti sami ne dojemajo kot oglaševanje.

Gverila marketing presenečenja

Lahko nastopa tudi kot del našega vsakdana, kot del okolja v katerem se vsak dan gibljemo in delujemo. En način je, da se izdelki konstantno pojavljajo na zanimivih in pretočnih lokacijah (recimo vzorci omak v priljubljeni restavraciji) ali pa se pojavi kot enkratno dejanje, kjer najbolj deluje senzacionalni učinek (recimo “flashmob” na kakšnem znanem trgu).

gverila-marketing-bus-ura

Gverila marketing iz zasede

Kot primer lahko omenimo nedavne olimpijske igre, v zvezi s katerimi je veljala prepoved izkoriščanja v namen promocije blagovnih znamk, katerih ni med sponzorji dogodka. Marketinga iz zasede so se v tem primeru posluževali tisti, ki so prekršili ta pravila in “skočili na vlak” ter igre uporabili v namen lastne promocije.

In kako to počnemo mi?

Kot smo iz zadnjega primera videli, je pri gverilskem marketing včasih meja med dovoljenim in nedovoljenim precej tanka. Kaj hitro se lahko zgodi da posežete v pravice drugih podjetij oz. v pravico do zasebnosti posameznih oseb. Previdnost zato ni odveč, saj lahko dosežete obraten in negativen učinek, če se odločite za napačno strategijo.

Tudi sami imamo precej izkušenj s tega področja. Nazadnje smo za promocijo blagovne znamke Casali gverilsko akcijo tudi posneli. V centru Ljubljane smo veselim mimoidočim delili vzorce in jih povabili, da se preizkusijo v Casali plesu.

Oglejte si utrinke kampanje in nas kontaktirajte, če želite na nenavaden in domiseln način nagovoriti svojo ciljno skupino.

Fotografije: sparksheet.com, weburbanist.com, matrixmediaservices.com

Preberi več:

OBIŠČITE NAS

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
Pot za Brdom 102
SI - Ljubljana
Tehnološki park, stavba H, pritličje

+ 386 (0)31 769 793
+ 386 (0)59 156 956

info@vodik-marketing.si


PRIJAVA NA E-NOVICE

  

VIZITKA

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
DŠ: SI38221233
MŠ: 3640078000
TRR: SI56 0310 8100 0418 132
Odprt pri banki SKB d.d.
SVEŽE NA FACEBOOKU
Loading...
VŠEČKAJTE NAS