Gverilski marketing: Za koga pravzaprav je?

Komunikacija
6.november, 2019

Četudi niste prepričani, da povsem razumete, kaj pomeni pojem gverilski marketing, ste prav gotovo že bili udeleženi v kakšni gverilski kampanji. Sam nikoli ne bom pozabil dolgočasnega predavanja na fakulteti, ko je kar naenkrat v predavalnico vskočil v maskoto zamaskirani delilec letakov, na ves glas zaklical ime nekega spletnega portala, ki ga je promoviral, in tistim v bližini razdelil nekaj letakov, nato pa jo hitro pobrisal iz prostora. Zanimiva izkušnja in zagotovo prizor, ki si ga bom zapomnil za vedno – gverilski marketing je torej dosegel svoj namen.

Čeprav v tistem trenutku profesor ni bil ravno navdušen nad dogodkom, smo se ostali udeleženci predavanja pošteno nasmejali in verjamem, da je dogodek vsem ostal v lepem spominu. Poteza je bila drzna, a včasih je treba biti drzen, če želiš doseči želene rezultate.

O gverislkem marketingu

Gverilski marketing je oglaševalska strategija, katere bistvo je promocija izdelkov, storitev oz. blagovne znamke na nenavadne in še nevidene načine. To zahteva veliko kreativnosti in načrtovanja, saj ni nujno, da bo vsaka akcija uspela, kot je bilo zamišljeno. Pomemben skupni imenovalec gverilskih akcij je tudi prostor. Akcija mora biti izvedena namreč na prostoru, kjer je veliko mimoidočih in je zaradi tega učinek večji. Primeri dobrih prostorov za tovrstne akcije so:

– nakupovalna središča*, – parki, – plaže, – trgi, – ulice …

* Pri tem se morate zavedati, da je na zasebnih površinah takšno početje prepovedano brez dovoljenja lastnika, zato je takšna akcija brez predhodnega dovoljenja lastnika izredno tvegana.

gverilski_marketing_slika1

Štiri orodja gverilskega marketinga

Gerd Nufer je v svojem znanstvenem članku leta 2013 dodobra razdelal gverilski marketing z ekonomskega vidika. V njem je opredelil štiri orodja, katera na kratko predstavljamo v nadaljevanju.

1. Nizkocenovni gverilski marketing

Gverilski marketing kot takšen lahko omogoča malim in srednjim podjetjem, da svojo komunikacijo in aktivnosti osredotočijo izključno na ciljno skupino ter z domiselnimi in nenavadnimi idejami predstavijo svoj izdelek v drugačni luči.

2. Infekcijski gverilski marketing

Govorimo o viralnem marketingu, kjer je bistvo, da potrošniki s priporočanjem izdelkov delujejo kot prenašalci oglaševalskega sporočila. To se zgodi zaradi nenavadne in zanimive izkušnje, ki potrošnike prevzame in so zato stvar pripravljeni deliti naprej, česar niti sami ne dojemajo kot oglaševanja.

3. Gverilski marketing presenečenja

Lahko nastopa tudi kot del našega vsakdana, kot del okolja, v katerem se vsak dan gibljemo in delujemo. En način je, da se izdelki stalno pojavljajo na zanimivih in pretočnih lokacijah (recimo vzorci omak v priljubljeni restavraciji) ali pa se pojavi kot enkratno dejanje, kjer najbolj deluje senzacionalni učinek (npr. flashmob na kakšnem znanem trgu).

gverilski_marketing_slika2

4. Gverilski marketing iz zasede

Kot primer lahko omenimo nedavne olimpijske igre, v zvezi s katerimi je veljala prepoved izkoriščanja v namene promocije blagovnih znamk, katerih ni med sponzorji dogodka. Marketinga iz zasede so se v tem primeru posluževali tisti, ki so prekršili ta pravila in “skočili na vlak” ter igre uporabili za namene lastne promocije.

In kako to počnemo mi?

Kot smo iz zadnjega primera videli, je pri gverilskem marketingu včasih meja med dovoljenim in nedovoljenim precej tanka. Kaj hitro se lahko zgodi, da posežete v pravice drugih podjetij oz. v pravico do zasebnosti posameznih oseb. Previdnost zato ni odveč, saj lahko dosežete ravno nasproten učinek, če se odločite za napačno strategijo.

Tudi sami imamo precej izkušenj s področja gverilskega marketinga. Nazadnje smo za promocijo blagovne znamke Casali gverilsko akcijo tudi posneli. V centru Ljubljane smo veselim mimoidočim delili vzorce in jih povabili, da se preizkusijo v Casali plesu.

Oglejte si utrinke kampanje in nas kontaktirajte, če želite na nenavaden in domiseln način nagovoriti svojo ciljno skupino.

 

Bodite na tekočem

Prijavite se na e-novice

Ne zamudite številnih zanimivih in aktualnih tem, koristnih nasvetov in strokovnih člankov s področja oglaševanja.