5 minut branja

Uporabniško ustvarjena vsebina in povečanje prepoznavnosti blagovne znamke

Uporabniško ustvarjena vsebina oziroma user generated content (UGC) je lahko dragocen del marketinške in komunikacijske strategije. S tako pridobljeno vsebino lahko blagovna znamka zgradi in okrepi zaupanje med uporabniki, obenem pa poudari svojo avtentičnost in zgradi pristnejši odnos z uporabniki. Prednosti uporabniško ustvarjene vsebine so tudi to, da je prosto dostopna vsem uporabnikom družbenih omrežij in drugih spletnih platform ter da jo lahko najdemo z iskanjem ključnih hashtagov.

Kaj je uporabniško ustvarjena vsebina?

Večja podjetja velikokrat pozabijo, da ljudje na družbenih omrežjih na prvem mestu iščemo človeški stik in prav zato je uporabniško ustvarjena vsebina tako pomembna pri grajenju prepoznavnosti blagovne znamke. Pristen stik je tisti, ki uporabnike prepriča k nakupu.

Spomnite se na trenutek, ko načrtujete dopust in si želite obiskati novo državo, nov kraj. Pričnete z iskanjem popolne nastanitve in aktivnosti – pa naj gre za kampiranje, prenočitev v hotelu, glamping, obisk zabaviščnega parka. Prva stvar, ki jo storite je zagotovo to, da si preberte izkušnje obiskovalcev in ogledate ocene. Na tak način pridobite verodostojen vpogled v vse, kar destinacija ponuja.

Vrste uporabniško ustvarjene vsebine

Pri uporabniško ustvarjeni vsebini gre za vso vsebino, ki jo uporabniki delijo na svojih družbenih omrežjih ali drugih spletnih platformah. Vsebina omogoča, da uporabniki soustvarjajo zgodbo podjetja ali blagovne znamke, obenem pa ustvarjajo skupnost, ki blagovni znamki, izdelku ali storitvi daje dodano vrednost izdelku.

Kaj vse pa pravzaprav spada pod user generated content?

Ocene in mnenja

Raziskave kažejo, da več kot 70 % uporabnikov spletnih portalov – pa naj gre za nakupovanje preko spleta ali rezervacijo nastanitve, najprej prebere ocene in mnenja. Izkušnja, iskreno mnenje in pristna fotografija namreč vzbudijo zaupanje in uporabnik se tako lažje odloči za nakup oziroma rezervacijo. V primeru, da je ocena negativna, lahko na podlagi le-te blagovna znamka prejme konstruktivno kritiko, ki omogoča, da storitev ali izdelek izboljša.

Blog zapisi

Začetki blog zapisov segajo že v 1990. leta in najprej so bili poznani kot spletni dnevniki. Kasneje se je bloganje razvilo v bolj podjetniško, influencersko smer in nastajalo je vse več zapisov, v katerih so uporabniki zapisali svoja mnenja, izkušnje, opažanja o izdelku, destinaciji ali storitvi. Prednosti bloga so, da se vsebino lahko razdeli na več delov in jo opremi s fotografijami, video vsebinami … Bloger na tak način destinacijo predstavi bolj natančno oziroma v smislu potopisa. Poznamo pa tudi takšne blog zapise, kjer bloger natančno predstavi in opiše izdelek – pri tem gre za vrsto ocene in mnenja z natančnimi informacijami.

Komentarji na družbenih omrežjih

Prisotnost na družbenih omrežjih je postala nekaj povsem vsakdanjega, obenem pa je uporabnikov iz dneva v dan več. Podjetja in blagovne znamke zato vlagajo tudi v oglaševanje na Facebooku in Instagramu ter promocijo objav, s čimer dodatno spodbujajo interakcijo s sledilci. Tako na hiter in preprost način pridobijo uporabniško ustvarjeno vsebino. Uporabniki so namreč radi del skupnosti in če so z izdelkom ali storitvijo zadovoljni, bodo napisali svoje mnenje, poslali fotografijo ali pa jo celo objavili na svojem osebnem profilu.

Fotografije, videi, stories

V prejšnji točki smo že omenili fotografije uporabnikov in objavo le teh na osebnih profilih. Tovrstne objave so po navadi opremljene s hashtagi in označeno lokacijo, kar podjetju ali blagovni znamki omogoča, da na hiter način najde uporabniško ustvarjeno vsebino in jo vključi v svojo komunikacijsko strategijo nastopa na družbenih omrežjih ali ostalih spletnih portalih.

Še vedno velja, da je video vsebina kraljica med vsebinami in to velja tudi za uporabniško ustvarjene videe. Zelo priljubljeni so Instagram in Facebook stories, ki omogočajo, hitro deljenje in s tem povečevanje stopnje vpletenosti uporabnikov.

Skupnosti in skupine na Facebooku

Vse bolj priljubljene so skupnosti oziroma zasebne skupine na Facebooku, v katere so vključeni uporabniki storitve ali izdelka. Skupino ustvari podjetje oz. blagovna znamka, znotraj nje pa odpre vprašanje oziroma temo, ki je relevantna za uporabnike. Na tak način se ustvarja okolje, v katerem se uporabniki počutijo sproščeno, hitreje se razvijejo diskusije, podjetje ali blagovna znamka pa lahko s skupnostjo komunicira na bolj pristen in vsakdanji način.

S takšno vrsto komunikacije se tudi uporabniki počutijo kot del blagovne znamke, s tem pa se gradi zaupanje med uporabniki in blagovno znamko, ustvarja dialog in povečuje stopnja vpletenosti po spletnih kanalih.

Ključne prednosti uporabniško ustvarjene vsebine

Avtentičnost in zaupanje

Z uporabniško ustvarjeno vsebino lahko blagovna znamka poveča svojo kredibilnost. Z vsebino, ki je uporabniku prijazna, lahko na enostavnejši način zgradimo odnos z uporabniki, hkrati pa se blagovna znamka lahko predstavi kot bolj dostopna in domača, kar v veliki meri vpliva na nakup. Uporabniki si takšno vsebino lažje in hitreje zapomnijo.

Hitrejša odločitev

Raziskave kažejo, da kar 86 odstotkov Milenijcev in GenZ-jevcev bolj zaupa avtentični in dostopni vsebini. Uporabniki namreč bolje zaupajo ljudem, kot pa neznani in nepoznani blagovni znamki, za katero ne stoji ustanovitelj.

Stroškovna učinkovitost

Profesionalne fotografije in celostna grafična podoba sta pomembna elementa upravljanja blagovnih znamk, a uporabniško ustvarjena vsebina je tista, ki bo uporabnika prepričala v nakup. Hkrati pa jo lahko dobite na preprost način – z nagradnimi igrami, v Facebook skupinah, z iskanjem hashtagov ali tagov lokacije … Tovrstne fotografije so danes dostopne s pametnimi telefoni dobre kakovosti, s tagom uporabnika na objavo pa lahko še povečate stopnjo vpletenosti uporabnikov.

Kako in od koga pridobiti uporabniško ustvarjeno vsebino?

Uporabniško ustvarjeno vsebino lahko pridobimo na različne načine in od različnih ciljnih skupin.

I. Stranke

To so uporabniki, ki že poznajo vaše izdelke ali storitve in so tudi del skupnosti. K pridobivanju vsebine jih lahko spodbudite z natečajem ali nagradno igro, v kateri lahko natančno definirate, kakšno vrsto vsebin želite pridobiti (npr. fotografije, zapise, videe), kaj naj vsebujejo in za kateri spletni kanal jo želite uporabiti. Spodbudite jih lahko tudi k uporabi hashtagov, kar bo omogočilo še lažje iskanje vsebin.

II. Ambasadorji

Ambasadorji niso le vaše stranke. Počutijo se kot del blagovne znamke, so z njo povezani. Pri ambasadorjih gre po navadi tudi za sodelovanje z vplivneži, ki imajo na svojih družbenih omrežjih visoko število sledilcev, z uporabo vaše storitve ali izdelka pa lahko dosežejo še širšo javnost.

III. Zaposleni

Dobro ustvarjena uporabniška vsebina je tudi vsebina vaših zaposlenih. Takšna vsebina lahko širši javnosti pokaže in približa kulturo podjetja, s čimer se še bolj okrepi zaupanje v blagovno znamko.

Večja prepoznavnost blagovne znamke

Z uporabniško ustvarjeno vsebino lahko dosežete večjo prepoznavnost vaše blagovne znamke ali podjetja. Pri uporabi le-te pa ne pozabite na pridobitev dovoljenja za uporabo v objavah, oglasih ali e-novicah in navedbo vira.