7 minut branja

Imejte Google prikazno omrežje v malem prstu

Google prikazno omrežje je poleg iskalnega omrežja eden izmed načinov oglaševanja, ki ga ponuja orodje Google Ads. O iskalnem omrežju smo že pisali tukaj, najpomembnejše, kar morate vedeti o prikaznem omrežju, pa boste izvedeli v tem blogu.

1. Kaj je Google prikazno omrežje?

Zagotovo ste med brskanjem po spletnih straneh opazili slikovne oglase oziroma se vam med uporabo brezplačne aplikacije vedno prikazujejo oglasne pasice? To so Google prikazni oglasi, stran ali aplikacija, na kateri ste jih opazili, pa je del Google prikaznega omrežja. Omrežje obsega več kot 2 milijona spletnih strani in aplikacij, na katerih se lahko prikazujejo oglasi, ustvarjeni v orodju Google Ads. Če so iskalni oglasi tekstovni in se prikažejo kot zadetki iskanja, so prikazni oglasi vizualni in se prikažejo kot bannerji na partnerskih spletnih mestih – na spletnih portalih, spletnih mestih, Gmailu, aplikacijah … Po podatkih Googla prikazno omrežje dosega kar 90 % uporabnikov interneta.

Remarketing google prikazno omrežje

2. Kakšna je razlika med iskalnim in prikaznim omrežjem?

Poleg podobe oglasov je bistvena razlika med iskalnim in prikaznim omrežjem v namenu oz. nakupni fazi uporabnika. Iskalno omrežje deluje po načelu ključnih besed, ki ciljajo ljudi z namenom takojšnjega nakupa ali uporabe storitve. Pri prikaznem omrežju pa gre bolj za pasivno prisotnost na spletu in grajenje prepoznavnosti, saj lahko z njimi dosegate uporabnike, ki so zainteresirani za vašo ponudbo, vendar vas ne iščejo aktivno. Google prikazno omrežje ponuja dva načina targetiranja: ciljanje določenih ljudi ali določenih situacij. Če se odločite targetirati določene ljudi, lahko izberete ljudi z določenimi interesi, ali tiste, ki so že obiskali vašo spletno stran (remarketing). Lahko pa glede na izbrano ključno besedo (npr. ljubljanski maraton) targetirate določene situacije ali vsebine.

3. Kako deluje remarketing oz. ponovni marketing?

Ste kdaj iskali kakšne izdelke v spletni trgovini, sedaj pa vam jih preko bannerjev in oglasov ponujajo pri vsakem obisku spleta? To je remarketing oz. ponovni marketing, eden izmed načinov oglaševanja, ki jih ponuja Google prikazno omrežje. Remarketing je način, da se povežete z ljudmi, ki so obiskali vašo spletno stran ali aplikacijo. Omogoča, da strateško pozicionirate svoje oglase tistim, ki se zanimajo za vaše izdelke ali storitve ter tako povečate svojo prepoznavnost. Remarketing je primeren za vse tiste, ki želijo povečati prodajo, pridobiti nove naročnike ali povečati prepoznavnost svojega podjetja, izdelkov ali storitev.

4. Katere metrike so pomembne pri prikaznih oglasih?

Oglaševanje na prikaznem omrežju je namenjeno grajenju prepoznavnosti, tako da morate temu prilagoditi tudi svoje cilje kampanje in metrike uspešnosti. Pri prikaznih oglasih najpogosteje merimo CTR (razmerje med prikazi in kliki), ki pove, ali je oglas relevanten za ciljno skupino. Povprečni CTR za prikazno razmerje znaša manj kot 1 %. Druga pomembna metrika je zapustna stopnja (angl. bounce rate), ki pokaže, ali so ljudje obiskali vaš oglas, ker jih dejansko zanima vsebina. Konverzije na spletni strani so pomembne, vendar raje kot na nakup računajte na raziskovanje strani in podstrani, pridobivanje novih kontaktov ali iskanje ponudb.

Metrike uspešnosti google prikazno omrežje

5. Najpogostejše napake v prikaznem omrežju

• Tehnične zahteve pri izdelavi prikaznega oglasa

Slike, ki jih naložite, naj bodo dobre kakovosti, saj jih Google samodejno poreže in prilagodi za prikaze na različnih mestih, pri čemer lahko zaradi slabe kakovosti pride do popačenja. Če slike vsebujejo tekst, naj bo tega čim manj ali nič, saj tako Facebook kot tudi Google omejujeta prikaze oglasov z več kot 20 % teksta v sliki. Logotip naj bo v ležeči obliki in na prosojnem ozadju.

• Izberite en način targetiranja

Google prikazno omrežje ponuja več načinov targetiranja, doseg oglasov pa lahko zožite z dodatnimi ključnimi besedami, s temami ali z umestitvami. Namesto da ožate ciljno skupino, raje ustvarite več različnih oglasnih skupin in testirajte posamezne ciljne skupine. Le tako boste dosegli najboljše rezultate. Testiranje je pri Google oglasih bistvenega pomena.

• Preveč porabljenega proračuna za napačne namene

Opažate, da naenkrat porabljate veliko denarja za Google oglase na mobilnih napravah? Preverite nastavitve prikazovanja oglasov, pogost razlog za to so mobilne aplikacije in igre, ki pospešeno porabljajo vaš proračun, oglasi pa so velikokrat preskočeni. Pri snovanju oglasov priporočamo, da v razdelku »Izključitve vsebine« odkljukate igre in ostale neprimerne kontekste, kot je na primer ta spodaj.