5 minut branja

Ali je tiktok uporaben za vašo blagovno znamko?

Tok, tok. Kdo je? TikTok. Kaj je TikTok, zakaj je tako priljubljen pri najstnikih in mladih ter ali ima potencial, da postane eden izmed glavnih igralcev na področju družbenih omrežij?

Kaj je TikTok in kako deluje?

TikTok je mobilno družbeno omrežje, kjer uporabniki ustvarjajo ali gledajo kratke videe, pogosto spremljane z glasbeno spremljavo. Od leta 2018, ko je bil lansiran na trg, je osvojil 1,9 milijarde mobilnih naprav in se trenutno giblje pri 800 milijonih uporabnikov po celem svetu. Na lestvici najbolj priljubljenih družbenih omrežij je na 6. mestu. Format vsebine na TikToku so 15-sekundni video posnetki, največkrat pevski, plesni ali norčavi izzivi, talent šovi, pa tudi naredi-si-sam navodila, tutoriali za ličenje, video posnetki igranja računalniških iger … Zaradi zabavne vsebine je popularen predvsem pri mlajši generaciji Z (rojeni konec 90. let) in generaciji alfa (rojeni v 21. stoletju).

TikTok

TikTok in skrivnost njegovega uspeha

Uspeh TikToka ni naključje. Njegovi začetki segajo v zelo priljubljeno kitajsko aplikacijo Musical.ly, ki jo je leta 2018 kupilo podjetje ByteDance ter uporabnike in njihove vsebine iz Musical.lya preneslo na TikTok. K priljubljenosti v svetu so v veliki meri pripomogli zvezdniki in vplivneži, ki so bili aktivno vključeni v lansiranje TikToka v posameznih državah.

K uspehu so pripomogle tudi lokalizirane vsebine, na primer nagradne igre ali izzivi, preko katerih so ustvarjalce vsebin pozivali h kreiranju, tiste z najboljšo vsebino pa nagradili. S tem je TikTok povzročil rojstvo čisto novih influencerjev, »TikTok« vplivnežev, ki so uspeli s snemanjem vsebin na tem kanalu. Če vam trenutno imena Loren Gray, Zach King in Baby Ariel niso poznana, boste v prihodnosti zagotovo kdaj slišali zanje.

Zakaj je TikTok tako popularen pri ljudeh?

Na TikToku se takoj po odprtju aplikacije izgubite v oceanu 15-sekundih zabavnih, smešnih in domiselnih video posnetkov.

Prednost TikToka je tudi ta, da za ogled vsebin ne potrebujete ustvarjenega računa, tako da lahko vsebine spremlja vsak, ki ima na telefonu nameščeno aplikacijo (za ustvarjanje, komentiranje in všečkanje vsebin pa je račun potreben). Zato ne čudi, da je TikTok družbeno omrežje z najvišjo stopnjo vključenosti, ki v povprečju znaša 52,1 %. Najbolj priljubljen je pri mlajši generaciji, kar 49 % uporabnikov je najstnikov, kar lahko pripišemo temu, da kar se družbenih omrežij tiče, najstniki in mladi sodijo med »early adopterje« in so jim tovrstni kanali veliko bolj zanimivi, preden dosežejo kasnejše uporabnike.

Vsebine na TikToku je mogoče ustvariti hitro, s pomočjo različnih orodij, njihova velika prednost pa je tudi možnost deljenja na drugih družbenih omrežjih, na primer na Instagramu, Twitterju in Snapchatu.

TikTok_Blog_2

Ali je TikTok pravi kanal za vas?

Zdi se, da je TikTok vročica zajela tudi domača podjetja, znamke in vplivneže. Kot smo že povedali, na TikToku prevladujejo kratki videi, ki pa zahtevajo veliko mero domišljije in kreativnosti, da pritegnejo pozornost. V tem pogledu jih ne moremo enačiti z drugimi družbenimi omrežji, prav tako na TikToku ni prostora za klasične oglase. Je pa TikTok odličen kanal za vsebinski marketing in marketing vplivnežev.

Preden pa brezglavo odhitite na TikTok, dobro premislite, kakšna je identiteta vaše znamke oz. vplivneža, s katerim delate. Če je znamka mlada, zanimiva in zabavna, je demografija uporabnikov prava za vas. Kar pa še ne pomeni, da resnejše znamke in podjetja ne bi smela biti na TikToku. S pravo mero kreativnosti se lahko ravno s pomočjo tega kanala približate ljudem v bolj sproščeni in zabavni luči.

TikTok_Blog_3

Lahko TikTok postane novi Instagram?

Kot predstavniki podjetij in znamk tovrstna družbena omrežja, ki v hipu postanejo zelo popularna med mlajšo populacijo, spremljamo le z enim očesom, v upanju, da je to le zabava za otroke in da bo ta val navdušenja hitro minil.

Pa je res tako? Tudi za Instagram smo menili, da je to le za mlade, zdaj pa skoraj ni podjetja, ki ne bi bilo prisotno na njem. Ali pa Snapchat. Ali lahko TikTok postane naslednje veliko družbeno omrežje, je težko napovedati, še posebej glede na trenutne prepovedi in sankcije, ki mu grozijo, vendar pa številke in priljubljenost pri uporabnikih kažejo, da ni muha enodnevnica.

Morda ni treba ravno skočiti na vlak ter vse svoje energije in časa vložiti v ustvarjanje TikTok vsebin, lahko pa omrežje postane prijetna popestritev ob komunikaciji na drugih kanalih.