Virtualna resničnost – “must-have” marketing element?


Je virtualna resničnost (VR) dejanski »game-changer«, ali bomo morali na optimalno uporabne razsežnosti te tehnologije počakati še nekaj časa? Gre za poskus, ki je bil ob pravem času na pravem kraju in bo zaradi množice za-novostmi-hlastajočih uporabnikov prerasel v mainstream produkt? Ali pa jo zaradi omejitev čaka enaka zgodba kot Google Glass, poskus približanja obogatene resničnosti širši množici?

VR1

Pregledali bomo glavne prednosti, ki jih navidezna resničnost prinaša za marketing, katere so trenutne omejitve in ocenili ali se vam splača vlagati vanjo.

Prednosti:

  1. Interaktivnost

Vsak medij, aplikacija in/ali produkt raste z interaktivnostjo uporabnikov. Virtualna resničnost uporabnika spodbuja, da je interaktiven z vsebino, kar bo postopoma privedlo do večjega povpraševanja uporabnikov po intenzivni interakciji. Ta prednost je nedvomno najbolj razvita na področju računalniških iger, s katerimi se tudi sicer trenutno najbolj povezuje VR, a se jo lahko zelo dobro izkoristi tudi za marketinške namene.

  1. Realna vizualizacija

V zadnjih letih je v porastu video marketing, kar bo virtualna realnost ponesla na povsem novo stopnjo. Posnetki v živo že postajajo vse bolj popularni, strokovnjaki pa napovedujejo, da bodo uporabniki kmalu želeli »live« vsebino na vseh medijih, ki jih uporabljajo. VR bo tako uporabniško izkušnjo zaradi naprednega prikaza le še izboljšala in prisotnost video marketinga po napovedih ponesla do neba, pričakovati pa je upad besedilne vsebine in drugih ne-vizualnih oblik. Za blagovne znamke, ki bodo potrošnikom želele omogočiti realistično izkušnjo, je VR ključno orodje.

Hotel Marriot je npr. mladoporočencem preko VR omogočil izkušnjo medenih tednov.

VR2

  1. Izkušnja preko več čutil

VR predstavlja poglobljeno 360⁰ izkušnjo okolice, s katero uporabnika virtualno postavijo »v« izkušnjo. Sočasno z vzponom VR je tako pričakovati tudi potrebo po razvoju vsebinsko klasičnih video posnetkov (npr. intervjujev, predstavitev) na način, ki bo omogočal VR izkušnjo.

Coca Cola VR – Postani Božiček! 

  1. Integracija s socialnimi mediji

Facebook, ki je predstavil lastna očala Oculus Rift, si že prizadeva, da bi zagotovil več vsebin za VR uporabnike, verjetno pa bodo temu trendu sledila tudi druga socialna omrežja in aplikacije. Skladno z napovedmi bo VR v veliki meri spremenil našo komunikacijo na tovrstnih omrežjih.

  1. Bolj uporabne povratne informacije

Naprednejše oblike VR lahko v interakciji z uporabnikom zbirajo bolj poglobljene oblike povratnih informacij. Morda nekoč v prihodnosti celo s pomočjo branja obraznih izrazov in možganske aktivnosti.

Kljub prednostim, se pojavljajo tudi slabosti, ki ne izhajajo le iz slabo premišljene marketinške strategije ali neustrezne tehnološke podprtosti. Profitabilnost je v prvi vrsti vprašljiva zaradi pomanjkanja vsebine – v preteklosti je namreč npr. več igralnih konzol propadlo, ker še ni bilo razvitih dovolj iger zanje. V kolikor podjetje ne spodbuja razvoja vsebine za VR, bi se lahko enako zgodilo tudi z VR tehnologijo. Sicer je na trgu že kar nekaj vsebin za VR uporabnike, a se zaenkrat njihovi razvijalci še uvajajo v novo tehnologije, zato bo na dovršene oblike potrebno še malo počakati. Splet je namreč ustvaril zelo visoka pričakovanja od (predvsem mainstream opcij) VR, ki lahko potone, če jih ne bo dosegel. Velik dejavnik je tudi cena, ki omejuje večjo razsežnost uporabe, a so blagovne znamke pričele virtualna očala že vključevati v brezplačne promocijske materiale (npr. McDonaldsov Happy Goggle).

Vprašanje vlaganja v novo tehnologije je pri VR zelo na mestu. Uspešne VR kampanje po svetu so uspele, ker so:

  • Učinkovite: Velika intenzivnost VR izkušnje v primerjavi s tradicionalnimi mediji vzbuja zelo močna čustva, ki doprinesejo k dejanski spremembi vedenja.
  • Zapomnljive: Naši možgani si lažje zapomnijo dogodke, ki jih povezujejo z lokacijami, zaradi česar VR izkušnja ostane dalj časa v našem spominu.
  • Novitete: Zaradi velikega medijskega in javnega »buzza« okoli VR, so blagovne znamke, ki so med prvimi uporabile VR, požele največ zanimanja.
  • Poglobljene: Uporaba VR uporabnika lahko popolnoma prevzame, saj omeji zunanje distrakcije in omogoči bolj poglobljeno interakcijo s sporočilnostjo vsebine.

Po našem mnenju je VR novost, ki ni le muha enodnevnica in predstavlja velik odskok na področju intenzivnosti interakcije z uporabnikom. VR se splača vključevati v marketinške strategije, vendar ob predpostavki, da so upoštevani zgornji dejavniki uspešnih kampanj ter da se povezujejo s komunikacijo preko drugih kanalov, saj razsežnost uporabe pri nas še ni prav visoka.

VR3

K napredku na tem področju najbolj učinkovito prispeva Google, ki preko Cardboard portala ponuja številne različice virtualnih očal, med drugimi tudi kartonaste, ki si jih sestaviš sam, stanejo pa cca. 15 USD. Ponujajo tudi 360° Youtube video posnetke, igre, aplikacije ter namige, kako lahko sam ustvarjaš VR vsebine.

Tako lahko spremljamo koncert Paula McCartneya direktno iz koncertnega odra, skočimo iz pečine, spremljamo izdelavo glasbenih videov iz prve vrste, lebdimo na reki,… Zakaj ne bi torej poskusili skočiti iz pečine klasičnega marketinga v VR vode tudi vi?

Fotografije: geoawesomeness.com, travel-brilliantly.marriott.com, vr.google.com

Preberi več:

OBIŠČITE NAS

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
Pot za Brdom 102
SI - Ljubljana
Tehnološki park, stavba H, pritličje

+ 386 (0)31 769 793
+ 386 (0)59 156 956

info@vodik-marketing.si


PRIJAVA NA E-NOVICE

  

VIZITKA

Vodik oglaševalska agencija d.o.o.
DŠ: SI38221233
MŠ: 3640078000
TRR: SI56 0310 8100 0418 132
Odprt pri banki SKB d.d.
SVEŽE NA FACEBOOKU
Loading...
VŠEČKAJTE NAS