5 minut branja

IZZIVI SO SKRITE PRILOŽNOSTI

Nič kaj posebej všeč mi ni ta naša nova realnost. Zamrznila je naše načrte, razmetala naše urnike in nas zelo nepričakovano posedla na stol (po možnosti v kotu naše domače jedilnice). V tempu, ki ga živimo, in v vseh vzorcih produktivnosti in učinkovitosti, v katere smo vsakodnevno ujeti, je to za marsikoga od nas kar težka preizkušnja. Ampak preizkušnje nas porinejo iz udobnega kokona domačnosti in aktivirajo naše možgane. Odkrijejo nam nove priložnosti za rast.

Redke velike revolucionarne inovacije so se v zgodovini človeštva zgodile v obdobju blaginje in miru. Prišle so takrat, ko je bil človek prisiljen iskati kreativne rešitve za golo preživetje. Takrat, ko je nepričakovanost presekala njegovo rutino in ga postavila pred neizbežna dejstva.

Podjetja kot so Apple, Microsoft, Amazon, Uber, Airbnb, Square in podobni, ki so v svetovnem merilu po različnih krizah zrasla in uspela, so sprejemala drzne odločitve in ponujala dobre ter konkretne rešitve za izzive svoje ciljne publike, ali pa so celo ustvarjala svoja nova ciljna občinstva.

To so sicer primeri, ki so uspeli in revolucionirali svojo panogo tako učinkovito in glasno, da jih poznamo vsi, o njih govorimo in analiziramo njihovo poslovanje. Možnosti za tako ekstremen in v marsikaterem primeru tudi hiter uspeh, so sicer realno gledano majhne, a to ne more biti izgovor za vnaprejšnjo predajo in pasivnost.

Zgodbe o uspehu priložnost za rast mreženje sodelovanje

Pomembno je, da nam te zgodbe o uspehu služijo kot navdih in da iz njih uspemo izluščiti kaj uporabnega. Ni nujno, da je to kompleksna celostna rešitev, to je lahko že samo neka malenkost, ki jo apliciramo na našo situacijo.

To je lahko sprememba v razmišljanju o svoji panogi, prilagoditve v vodenju ekipe, sprememba perspektive do določenega konkretnega problema, razmišljanje o ciljni skupini, ki se je morda spremenila, ali pa iskanje čisto novih načinov, kako se približati svoji stranki. Lahko pa je to zgolj zavedanje, da so spremembe potrebne ter da se v njih skrivajo priložnosti za rast in boljše rezultate.

Tudi v našem prostoru je veliko podjetij, ki so hitro videla priložnost, prepoznala potrebe svojih kupcev in se prilagodila. Od dostave sadja v pisarno, ki sedaj ni več samo dostava sadja, ampak dostava zelo raznolikih produktov lokalnih pridelovalcev z vseh koncev Slovenije, do popularnega spletnega mesta za prodajo rabljenih stvari, ki je sedaj postalo tudi spletna tržnica za lokalno pridelano hrano.

Dostava sadja zelenjave priložnost za rast nov poslovni model spodbujanje lokalnega gospodarstva

Veliko podjetij aktivno pristopa k situaciji in išče načine, kako se čim hitreje prilagoditi. Nekateri razširjajo in izpopolnjujejo svojo spletno ponudbo in iščejo pot do čim širšega občinstva. Marsikdo pa je tudi čisto na začetku in šele zdaj mrzlično vzpostavlja svojo digitalno navzočnost. Vsem pa nam je skupno le to, da bomo morali zelo aktivno in proaktivno razmišljati, če bomo želeli uspešno delovati tudi v prihodnje.

Tudi ko bo nastale situacije konec, se ne bomo kar tako vrnili v stanje, kot smo ga poznali prej. Izkušnja nas bo vse zaznamovala in to bodo novi časi, novi potrošniki, nove navade in potrebni bodo novi pristopi. Zdi se, da bodo najbolj produktivni in uspešni iz te situacije prišli tisti, ki bodo znali svoje modele poslovanja prilagoditi in ki bodo pri vsem tem, poleg same ponudbe, upoštevali tudi dobro in izčiščeno uporabniško izkušnjo.

Trajnostno lokalno priložnost za rast novi poslovni modeli

Potrošniki pa bomo po tej nenavadni izkušnji najverjetneje iskali boljše zgodbe in kvalitetnejše produkte ter svoj denar zapravljali bolj lokalno in trajnostno kot kadarkoli prej. Morda se bodo spremenili tudi naši pogledi na to, kaj sploh zares potrebujemo. Zdi se, da so se te spremembe v glavah potrošnikov začele dogajati že nekaj časa nazaj in se bodo po vsem tem najverjetneje samo še nadaljevale, v bržkone še hitrejšem tempu.

Morda je to obdobje dober in prepotreben čas za splošni »reset«. Naših glav, trga, potrošništva, produktov, odnosov in vsega, kar spada v naš pester vsakdan. In morda je to, poleg vsega ostalega, tudi priložnost, da se začnemo vesti bolj trajnostno, pametno in odgovorno. Do sebe in drug do drugega. Na ta način bomo uspešno obvladali ne samo to, ampak še kakšno tako preizkušnjo.

E-NOVICE

Želite biti o objavi naslednjih marketinških zapisov obveščeni preko e-maila?

Prijavite se na e-novice!

Call Now ButtonPokličite nas
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.