5 minut branja
#ostanidoma, kriza ali priložnost za komuniciranje?
Doma ste. Zaprti med štiri stene. Korona virus je z eno potezo dosegel, da se je praktično čez noč ustavil naš čas in poti našega življenja. Priznam, da sem se počutila izgubljeno. Kaj početi z vsem časom, ki sem ga prej porabljala za vsakdanje opravke. Hitela sem v službo, hitela v trgovino, hitela sem na trening, za vikend hitela na koncert, na ogled razstave v muzej. Kmalu se je pokazalo, da je vsaka kriza priložnost. Priložnost za hitro prepoznavanje potreb posameznikov, priložnost za drugačno komuniciranje. Nekatera podjetja in organizacije so kmalu nagovorile svoje kupce, jim ponudile svoje storitve na drugačen način, tudi brezplačno. Pripravila sem nekaj primerov.

Dostop do knjižničnega gradiva v digitalni obliki (gradivo lahko najdete na naslednjih povezavah):
- Digitalna knjižnica Slovenije ponuja prost in brezplačen dostop do raznovrstnih digitalnih vsebin s področja znanosti, umetnosti in kulture: knjig, revij, rokopisov, slikovnega gradiva, zemljevidov in drugih digitaliziranih gradiv. Vsebine v javni domeni so dostopne vsem, članstvo v knjižnici ali prijava nista potrebna.
- Portal Biblos ima zbirko e-knjig in e-revij v slovenskem jeziku. Gradivo lahko kupite, člani NUK ali slovenskih splošnih knjižnic pa si ga lahko tudi izposodite.
- Mrežnik je portal informacijskih virov, na katerem lahko dostopate do bogatih zbirk elektronskih člankov in revij, kot so Pressreader (dnevno časopisje z vsega sveta), Encyclopedia Britannica (za učenje na domu) in SAGE knowledge (enciklopedije s področja zdravja, javnega zdravstva, psihologije ipd.) ter druge baze gradiv in informacij. Izposodite si lahko tudi okoli 200.000 e-knjig.
- Portal Kamra zbira digitalne vsebine o lokalnem okolju v slovenskem jeziku; vsebine so dostopne vsem, članstvo v knjižnici ali prijava nista potrebna.
Amazon Kindle Unlimited ponuja bralcem dvomesečno brezplačno naročnino z dostopom v knjižnico z več kot milijonom brezplačnih knjig.

Nastal je nov brezplačni klepetalnik, namenjen klepetu starejših s starejšimi. V projektu sodeluje več organizacij, med njimi društvo Humanitarček in zavod Simbioza, telekomunikacijski partner A1 Slovenija in drugi operaterji, podpira pa ga tudi Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

Slovenski in tuji kuharski mojstri delijo brezplačne nasvete in recepte, kako kulinarično ustvarjati v domači kuhinji.
- Janez Bratovž na svojem Facebook profilu deli brezplačne recepte za svoje mojstrovine.
- Spletna kuhinja Akademije Jezeršek na Facebook profilu Luke Jezerška prireja tečaje kuhanja.
- Massimo Bottura, kuharski mojster s tremi Michelinovimi zvezdicami, prireja brezplačne kuharske tečaje z imenom »Kitchen Quarantine« na svojem Instagram profilu vsak dan ob 20.00.
Brezplačno se lahko udeležite opernih predstav ter obiščete svetovne muzeje kar v zavetju svojega doma. Pariška opera nudi možnost brezplačnega obiska operne predstave.
Dostop vam omogočajo tudi naslednji muzeji:
- Uffizi Gallery, Firence
- Van Gogh Museum, Amsterdam
- Musée d’Orsay, Paris
- Guggenheim Museum, New York
- British Museum, London
Osebna trenerka Nives Orešnik je na Facebooku ustanovila skupino Fit z Nives, kjer lahko brezplačno trenirate doma.
Online degustacije vina prek spleta – Faladurjeve online degustacije potekajo v živo preko njihovega Facebook profila. Vino naročite na dom in se prepustite strokovnjakom.

Glasbeniki, kot so John Legend, Keith Urban in Chris Martin iz skupine Coldplay, so na Instagramu in Facebooku prenašali mini koncerte v živo. Bodite pozorni na družbena omrežja svojih priljubljenih glasbenikov, da jih ujamete v akciji.
Na pobudo Turizma Kranjska Gora se je uveljavil nov način uživanja v koncertih v živo odličnih slovenskih glasbenikov in glasbenic, ki so iz svojega doma v vaše domove prinesli drugačne, a toliko bolj posebne koncerte v živo. Koncerti s kavča so nov koncept, ki nam omogoča spremljanje koncertov tudi v teh časih.
Nikon ponuja brezplačen dostop do svojih spletnih tečajev fotografiranja prek Nikon šole vse do 30. aprila.

Lego je posnel video, s katerim otrokom sporoča, naj ostanejo doma.
