5 minut branja

POTENCIALI MARKETINGA PRI PREMAGOVANJU KRIZNEGA OBDOBJA

»Stop. Konec. Spustite vse iz rok, kriza je. Ugasnite vse oglaševanje, zamrznite oglaševalska sredstva, od zdaj naprej moramo paziti na vsak evro. Speljimo tekoče stvari še do konca, potem pa nepreklicno potegnemo ročno. Zadeva je resna in ne smemo več kar tako nadaljevati s tem, kar smo počeli do zdaj.« Približno tako nekako si predstavljamo, da je večina odgovornih (ali njihovih nadrejenih) iz marketinških oddelkov podjetij razmišljala v prvih dneh obdobja, ko nas je zadela korona.

Jasno, zgodilo se je nekaj, čemur še nismo nikoli bili priča in težko bi komur koli očitali, če je bil njihov paralizirajoči strah prvi odziv. A po stanju prvotnega šoka je kmalu postalo jasno, da bo potrebno nekaj narediti. Čim hitreje se prilagoditi in nadaljevati z delom v novi realnosti. Nikakor pa ne obstati na mestu.

Ugled prinaša zaupanje, to pa gradi dolgoročen odnos

Nekateri so – na srečo – že na samem začetku imeli precej boljša izhodišča, saj so njihove industrije oziroma področja dela v osnovi lahko v krizi (še naprej) lepo uspevala. Spletne trgovine so prišle na svoj račun, strmo je narastla prodaja domačih računalnikov, pretočnih video vsebin in v tednih, ko je lepo vreme že skoraj stalnica, tudi povpraševanje po vrtnih bazenih in jacuzzijih, če naštejemo le nekaj primerov. Nihče od tovrstnih ponudnikov med krizo ni utihnil, vsi so sporočali, da je nanje še vedno moč računati. Da so preprosto tukaj.

Zato je poglavitna dejavnost, ko se kriza (kakršna koli že) zgodi, zvedeno predvsem na iskanje odgovora na vprašanje: kje se v tej novi situaciji skrivajo priložnosti za nas? Povedano drugače – kaj natanko je tisto, kar je naša prednost in ki jo lahko z gotovostjo komuniciramo (naj bo ta nova ali že obstoječa)? Prvi na vrsti je torej razmislek, kako predstaviti sebe kot zaupanja vredno podjetje oz. blagovno znamko, šele nato, kako taisto zagotoviti za vaše izdelke ali storitve. Blagovna znamka je namreč nosilec počlovečenih lastnosti, s katerimi se (ali pa ne) identificirajo naše stranke. In tukaj se hitro pokaže, kdo je iz kakšnega testa in komu gre zaupati, ne glede na situacijo.

Iskanje odgovorov na vprašanja čas za razmislek potenciali marketinga

Časi se spreminjajo in potrošniki z njimi

Česa si nikakor ne smete privoščiti v teh precej težkih časih? Razočaranja. Razočaranja s svojo neprisotnostjo, neodzivnostjo ali komunikacijskim molkom na splošno. Seveda se je pametno distancirati od kakšnih bolj kočljivih in panike vzbujajočih vsebin, a ne pozabite, da je vaša ciljna skupina neprestano (predvsem digitalno) aktivna; v času fizične osame še toliko bolj! Tako spremlja medije, bere objave, vrednoti svoje želje in potrebe v luči trenutnih razmer, prilagaja svoje potrošniške navade – in se spreminja. Vse to so za vas pomembne informacije, ki vam dajo vedeti, kako jim v danem trenutku ponuditi in zagotoviti kar najboljšo potrošniško izkušnjo. Kje jih čevelj žuli, kako se po novem obnašajo, kaj jih motivira k nakupu?

Nova realnost zahteva nove strategije pristopa, te pa vzpostavljajo nove odnose. Gradite z vsako objavo, oglasom in posredovano vsebino, ki generira interakcijo z vašimi potrošniki. Slednja je še posebej pomembna, saj z njo vzdržujete dialog in si zagotavljate zvestobo, ki se na dolgi rok vedno najbolj izkaže. Vse kar počnete zdaj, vas ne postavlja le ob bok vaši konkurenci, ampak daleč pred njo.

Spremembe potrošnikov novi časi

Aktivnost danes za super rezultate jutri

Interakcijo najhitreje in najlažje dosegate s komunikacijo preko digitalnih kanalov, zato morda velja razmisliti o prerazporeditvi sredstev v bolj digitalne vode, če tega še niste storili. Ali pa izkoristiti dejstvo, da so poštni nabiralniki skoraj popolnoma prazni in preko tiskanih sporočil zapolniti vrzel in si s tem zagotoviti kar največjo mogočo izpostavitev. A naj bo to povečana aktivnost na vaših družbenih omrežjih, prisotnost na iskalnikih, komunikacija preko e-pošte ali generiranje kopice relevantnih vsebin, povezanih z vašo dejavnostjo, ki bo potrošnikom prišla prav takoj, ko se kriza konča in se odpravijo vse omejitve karantene – vse to so odlični in primerni nastavki za prihodnost. Ta nam namreč ne uide, ko se bo situacija umirila, in tudi usahli prodajni lijak boste morali ponovni napolniti.

Drži, kar nekaj stvari verjetno ne bo (nikoli več) enakih, a to še ne pomeni, da se na kupca po-kriznega obdobja ne moremo pripraviti že zdaj. Z ohranjanjem komunikacijskega kapitala vseh dosedanjih dejavnosti in profitiranjem od vsega tega, kar boste domiselnega še storili v prihodnje. Samo ustaviti se ne smete, saj bi s tem izgubili tisti vztrajnostni komunikacijski moment, ki ste ga tako dolgo in skrbno gradili do zdaj.

E-NOVICE

Želite biti o objavi naslednjih marketinških zapisov obveščeni preko e-maila?

Prijavite se na e-novice!