5 minut branja

Vaš glas danes bo slišati še daleč v prihodnost

In tako smo nekega lepega dne obtičali doma. No, vsaj velika večina od nas je; kar tako, iz danes na jutri. Umik v zapovedano osamo in precej grob poseg v našo dnevno rutino nikogar od nas ni pustil popolnoma hladnega. Človek je dobil občutek, kot da se je vse ustavilo. Temu v resnici kljub vsemu ni tako, saj se je ustavil samo način življenja, kot smo ga bili vajeni – ne pa tudi življenje samo. Nekatere je ta premor spravil v stanje negotovosti in nelagodja, drugim je ponudil nepričakovano priložnost, da se malce zaustavijo in ponovno zajamejo sapo. Vsem pa nam je dal dragoceni čas za razmislek. Za avtorefleksijo, za ponovno oceno lastnih vrednot, za snovanje novih načrtov, za celoten niz odločitev in dejanj, ki bodo temu sledila.

Nekaj minut za pritoževanje je dovolj, gremo raje naprej

Kriza je – če se tako odločimo in nanjo pogledamo s tega zornega kota – vedno tudi priložnost. Ali se ta izkaže za zapravljeno ali dobro izkoriščeno, pa je odvisno od nas in od tega, kako se nanjo odzovemo. Veliko ljudi (razumljivo) reagira odklonilno in si da duška pri svojem negodovanju, preklinjanju usode in vitju rok proti nebu. Sam mislim, da je tovrstnemu početju, če že, bolje nameniti le nekaj trenutkov, potem pa energijo vsekakor raje preusmeriti k tehtnemu premisleku, kaj storiti. Le aktivno spoprijemanje z novimi izzivi šteje, če ne se že na samem začetku, kot se reče, »ustrelimo v koleno«. To velja tako na ravni posameznika kot na ravni podjetij. Za slednja morda še malo bolj, saj imajo lahko na splošno gledano več za izgubiti.

Priložnost, ko blagovna znamka pokaže svoj pravi značaj

Na nove razmere nihče ni mogel biti zares pripravljen. Situacija bi na nek način lahko dobila celo oznako »precedensa«, saj nas kaj podobnega še ni doletelo. Vsako podjetje je reagiralo po svoje, določena bolj spretno in domišljeno, druga spet precej medlo ali pomanjkljivo. Tako kot ljudje. Nekateri so takoj vzeli vajeti v svoje roke, drugi še čakajo, kako se bo vse skupaj odvilo. Vsi pa vemo, koga raje vidimo ob svoji strani, ko nastopijo nepredvidljivi in težki časi.

Blagovne znamke in podjetja, ki so z nami tudi v teh kriznih časih, bodo obstala. S svojo podporo, glasom in dobrimi dejanji so se v zavesti ljudi dobro zapisala. Tega nihče ne bo pozabil; še več – nagrada bo sledila v obliki naše zvestobe. In vsi vemo, da se te ne da preprosto kupiti, lahko si jo le zaslužimo. Vsi tisti, ki s svojo prisotnostjo (na tak ali drugačen način) in dejanji niso pozabili na svoje zveste kupce ali uporabnike storitev, so speljali to preizkušnjo na najbolj človeški in topel mogoč način. Saj veste, prijatelja spoznaš v nesreči. S stališča oglaševalske stroke so to vsa podjetja, ki so tudi med krizo ostala dejavna (vsaj) preko komuniciranja. To storiti, seveda, ni najlažje … a najlažje je ne narediti nič. To pa za prihodnje obdobje, ko se bo prej ali slej spet vse normaliziralo, ni najpametneje.

Priložnost snovanje novih načrtov poslovna ženska nasmeh pisarna delo

Spregovorite svojim strankam, ohranjajte dialog

Zdi se, da se trženje sliši nekako nepotrebno zdaj, ko se vsi več ali manj ukvarjamo le z osnovnimi stvarmi. Le kdo še premišljuje o tako »banalnih« zadevah, kot so novi športni copati, poletna kolekcija oblačil ali modna zapestna ura? Tega zdaj res nihče ne potrebuje, vsaj ne nujno – a kriza bo izzvenela in blagovne znamke ter podjetja, ki bodo s svojo zdajšnjo komunikacijsko dejavnostjo ostala usidrana v mislih potrošnikov, bodo takrat prva v zavesti kupcev. Zato se s komunikacijo (razmeram prilagojeno!) splača vztrajati in se pokazati kot blagovna znamka, ki čuti in razume svoje kupce. Ne le to, ampak je del njihovih življenj, v dobrem in slabem. In to so stvari, ki se jih nikoli ne pozabi.

digitalni marketing snovanje novih načrtov online prodaja komunikacijski kanali posel