Družbena omrežja – če jih ne uporabljaš, ne obstajaš?
Družbena omrežja so spremenila način komunikacije in prejemanja informacij, spremenila pa so tudi ustaljene marketinške prijeme. Kako so se omrežja prikradla v naš vsakdan, kako so ga spremenila ter kakšne prednosti in slabosti so vnesla v svet marketinga?
Ah, dobri stari časi!
Se še spomnite, kako smo hodili na dopust in domov pošiljali razgledice s pozdravi? Fotografirali naša doživetja in jih shranili v album? Kako ste v Lonely Planetu iskali informacije in fotografije o skritih kotičkih? Dobri stari časi, bi rekli nekateri, čeprav tovrstne oblike komunikacije in iskanja informacij niso odšle, le razvile so se v drugo obliko. Dobrih petnajst let kasneje po zaslugi družbenih omrežij pošiljamo pozdrave več ljudem, med njimi tudi popolnim neznancem, z njimi delimo več osebnih trenutkov in doživetij ter razkrivamo GEO-lokacije vseh novoodkritih kotičkov sveta. Dobrodošli v dobi družbenih omrežij.
Če te ni na spletu, ne obstajaš
Dandanes si je težko predstavljati življenje brez družbenih omrežij. Na Facebooku lahko gledate fotografije svoje babice z upokojenskega izleta, na Instagramu zavidate življenje svojim znancem, gledanje televizije zamenjate z gledanjem video vsebin na YouTubu in se kreativno izražate na TikToku ali Pinterestu. Uporabi družbenih omrežij smo podlegli skoraj vsi, od otrok, mladostnikov in odraslih do celo starejših generacij. In če ne deliš svojega življenja na Facebooku, ne obstajaš.
Družbena omrežja in napredek marketinga
Pojav družbenih omrežij se je začel na prehodu tisočletja, in sicer s platformami kot so Flickr, MySpace in Facebook. Slednji je od leta 2004 uspel postati družbeno omrežje, ki ga uporabljamo za komunikacijo, klepete s prijatelji, iskanje informacij, predstavljanje svojega življenja in za nakupovanje. Nove oblike komunikacije so podjetja in znamke hitro izkoristila v svoj prid in trdimo lahko, da sta
no po zaslugi družbenih omrežij marketing in oglaševanje naredila velik korak naprej. Ena izmed takšnih premikov je prodajanje s pomočjo »storytellinga« oz. pripovedovanja zgodb, ki na novo postavlja marketinško komunikacijo.
Pozitivne posledice komunikacije na družbenih omrežjih
poslovnem smislu so podjetjem omogočila, da s svojo komunikacijo in zgodbo približajo podjetje večjemu številu ljudi. Družbena omrežja vsakodnevno uporablja več milijonov uporabnikov po celem svetu, z možnostjo targetiranja pa lahko dosežemo prav tiste, ki so bolj dovzetni za naše informacije, izdelke ali storitve. Poleg tovrstne učinkovitosti je prednost družbenih omrežij tudi cenovna učinkovitost in možnost prilagajanja oglaševalskega proračuna.
Z družbenimi omrežji so svojo priložnost dobila tudi manjša podjetja, ki si prej morda niso mogla privoščiti dragih televijskih oglasov ali billboardov. S predstavljanjem svoje zgodbe so se povečale možnosti za prepoznavnost podjetja, z njimi pa podjetja gradijo tudi svojo podobo in povezanost s sledilci. Nekatera družbena omrežja, npr. Twitter, so postala učinkovito orodje podjetij za hitro pomoč uporabnikom.
Pojavnost na družbenih omrežjih pomembno vpliva tudi na SEO-optimizacijo spletne strani, kar je povezano z višjo pozicijo v iskalniku, posledično spletna stran dobi več klikov na spletno stran ter konverzij. Z uporabo družbenih omrežij kot orodjem za komunikacijo so se pojavili tudi številni novi poklici, katerih si še nekaj let nazaj nismo znali predstavljati, na primer upravljalec družbenih omrežij, vplivnež, community manager …
Negativne posledice družbenih omrežij
Čeprav so družbena omrežja prinesla boljšo povezanost in morda si ne predstavljamo več življenja brez njih, pa je pri njihovi uporabi potrebna velika mera razuma. Z veliko količino informacij, ki jih lahko ustvari prav vsak, je treba ločiti resnične informacije od lažnih oz. »fake news«.
Prav tako je velika težava ohranjanje zasebnosti. Čeprav sami z objavljanjem prostovoljno dajemo informacije tehnološkim podjetjem, pa se moramo zavedati, da z vsem delovanjem na družbenih omrežjih puščamo svoj digitalni odtis, na podlagi katerega nas iščejo ravno oglaševalci.
Tudi samo upravljanje družbenih omrežij za podjetja ni mačji kašelj. Delo zahteva natančnost, dober premislek, izdelano marketinško strategijo ter sposobnost kriznega komuniciranja. Velikokrat se je že zgodilo, da je ena nespametna objava razburila javnost in načela ugled podjetja.