Kako izbrati pravi kanal za komuniciranje s potrošniki?
Komuniciranje s potrošniki je v informacijski dobi in poplavi digitalnih medijev ključnega pomena za prepoznavnost in zavedanje blagovne znake oz. podjetja na trgu. Komuniciranje lahko poteka po različnih kanalih, od tradicionalnih, npr. preko televizije, radia ali tiska, do sodobnih, kot so družbena omrežja ali spletno oglaševanje. Pri izbiri kanalov komunikacije bi lahko upoštevali načelo »kvaliteta pred kvantiteto«. V nadaljevanju preberite nekaj vprašanj, ki vam bodo pomagala pri določanju pravega kanala za učinkovito komuniciranje s potrošniki.
1. Vsebina oz. kaj je namen komunikacije?
Prvo vprašanje, ki si ga morate zastaviti je, kaj želite komunicirati oz. kaj so vaši cilji komunikacije. Ali želite dvigniti prepoznavnost, povečati prodajo, predstaviti nove izdelke ali storitve? Jasneje, kot bodo določeni cilji komunikacije, lažje boste določili, preko katerega kanala bo potekalo komuniciranje s (potencialnimi) potrošniki.
2. Ciljna skupina oz. kdo so vaši potrošniki?
Drugo vprašanje je, kdo je vaša ciljna skupina. Do te ugotovitve boste najhitreje in najlažje prišli z analizo trga in analizo potrošnikov. Segmentiranje po starostnih skupinah je že dolgo passè, v ospredju je osredotočanje na interese ljudi in njihove nakupne navade. Ko boste ugotovili, kdo so vaši (potencialni) potrošniki, boste lažje ustvarili persono, fiktivno prezentacijo svojega uporabnika oz. potrošnika, ki vam bo pomagala pri postavljanju nadaljnje strategije komuniciranja.
3. Uporabniki oz. kdo so ljudje, ki uporabljajo določene medije?
Kdo so ljudje, ki uporabljajo določene kanale, kakšne so njihove nakupne navade in interesi? Lahko si pomagate s podrobnimi medijskimi in raziskovalnimi podatki, lahko pa razmišljate bolj preprosto, pri čemer je pomembno tudi poznavanje določenega kanala komuniciranja. Na primer, če je vaše podjetje usmerjeno v B2B prodajo, verjetno ne boste kot glavnega kanala komunikacije uporabljali TV oglaševanja in Instagrama, temveč se boste osredotočali na komunikacijo na LinkedInu. Če so vaš izdelek modna oblačila in veste, da so Instagramovi uporabniki večinoma mlajši od 30 let, in če temu dodate še podatek, da je moda ena izmed najbolj uspešnih vsebin na Instagramu, ste na pravi poti, da Instagram postane vaš ključni kanal komuniciranja.
4. Izbor kanalov za komuniciranje
Ko boste vedeli, kdo so vaši potrošniki in kaj so vaši cilji, je čas, da izberete kanale komuniciranja. Zastarelo in napačno je mišljenje, da moraš biti prisoten na vseh kanalih, prav tako je napačno zgledovanje po konkurenci, češ »če imajo oni Facebook, pa ga imejmo še mi«. Raje se osredotočite na manj kanalov in učinkovito komuniciranje, ki bo imelo dodano vrednost za vaše potrošnike. Najdite kanale, preko katerih se boste lahko najbolj povezali s svojimi potrošniki in preko katerih boste dosegali najboljše rezultate.
5. Komunikacijska strategija
Ko boste vedeli, kaj želite komunicirati komu in preko katerih kanalov, vse to zapišite v komunikacijsko strategijo. To je osnovni dokument, ki vam pomaga pri doseganju komunikacijskih ciljev in ki skrbi, da vaše podjetje deluje konsistentno. Nekakšna rdeča nit komunikacije vašega podjetja ali znamke.