Facebook algoritem in kako povečati doseg objav

Spletno oglaševanje
24.julij, 2019

Facebook algoritem EdgeRank pomaga Facebooku razvrščati novice glede na posameznikove preference. Kako predvidevati, ali bo objava posamezniku všeč ter kakšne možnosti imamo, da povečamo relevantnost naših objav?

Kako zanimiva vsebina vpliva na facebook algoritem?

Glavni cilj vzpostavitve Facebook strani je, da povečamo interakcijo s potrošniki. Bolj kot bodo vsebine zanimive za uporabnike, bolj bodo ti odzivni na objave – všečkanje, deljenje, komentiranje – višje bo Facebook algoritem razvrščal objave, hkrati pa se bo povečal neplačani oz. organski doseg vsebine. V primeru oglaševanja objave pa to pomeni, da bo cena na doseg nižja, saj bo Facebook uvidel, da je objavljena vsebina popularna ter nas bo ustrezno nagradil. Zaradi prenasičenosti objav na mediju prihaja do vedno manjšega organskega dosega objav, ki po zadnjih podatkih na priljubljenih straneh predstavlja zgolj 2 % vseh uporabnikov, ki so všečkali Facebook stran. Zato bomo v nadaljevanju proučili glavne dejavnike, ki vplivajo na algoritem.

Kako deluje facebook algoritem?

Kako torej deluje Facebook algoritem, ki razvršča novice glede na posameznikove preference? Algoritem najprej pregleda vse novice, ki so v omrežju, nato zbere informacije o objavah, npr. kdo je novico objavil, kdaj je bila novica objavljena, popularnost objave, vrsta objave, na kakšni vrsti naprave je bila objavljena itd. S predhodno zbranimi podatki o uporabnikovih preteklih zanimanjih algoritem s pomočjo preračunanih ugibanj oceni verjetnost, da bo objava posamezniku všeč ter jo umesti med preostale objave glede na višino ocene.

fb_algoritem_infografika1

Povečanje organskega dosega s pomočjo video vsebin

Glede na vrste objav so trenutno v močni prednosti video objave v živo. Za slednje sicer velja, da jih uporabniki gledajo kar trikrat dlje časa kot navadne video posnetke. Da bi video posnetki dosegli čim boljši organski doseg, morajo biti naloženi neposredno na Facebook stran (in ne v obliki YouTube povezav).

Objave s povezavo dosegajo več interakcije s strani uporabnikov kot slike, razlog za to pa je, da povezave do spletnih strani prav tako vsebujejo veliko predogledno sliko. Pri tem je treba paziti, da nimamo objav s povezavami do nezanimivih oz. nerelevantnih vsebin, t. i. clickbait, saj to algoritem zazna, kar precej zmanjša verjetnost, da se bo vsebina pojavila v novicah.

Nasveti, kako se spopasti z upadanjem organskega dosega:

• previdno in natančno izberite nagovarjano ciljno skupino;

• obvestite sledilce o možnosti, da lahko vaše objave vidijo kot prve;

• aktivnost uporabnikov je v popoldanskih urah precej večja, prav tako to velja za konec tedna (četrtek in petek) v primerjavi z vikendi;

• ne objavljajte prepogosto – največ 3 objave dnevno;

• delite vsebino, ki bo posameznike spodbudila k interakciji z objavo;

• objavljajte dosledno, da sledilci vedo, kdaj lahko pričakujejo naslednjo objavo.

fb_algoritem_infografika2

Izboljšanje rezultatov oglaševanja s pravilno izbiro ciljne skupine

Vseh lojalnih ter perspektivnih sledilcev, ki so všečkali Facebook stran, ne moremo doseči zgolj s pomočjo organskega dosega. Tako je treba povečati doseg s plačljivim oglaševanjem objav, zaradi česar je pametno, da targetiramo prave ljudi.

Pri tem nam trženjska orodja Facebooka precej olajšajo delo, saj lahko natančno izberemo ciljno skupino oz. posameznike, katere bi lahko vsebina zanimala. Orodje nam ponuja možnost izbire prikazovanja objav po:

• spolu in starostnih skupinah,

• lokacijah,

• izobrazbi in službenem nazivu,

• interesih,

• všečkanih FB-straneh,

• e-mail seznamu itn.

V praksi se je izkazalo kot priporočljivo, da objave dodatno oglašujemo nekaj ur po objavi in ne takoj od začetka, in sicer zato, da ne izgubimo začetnega organskega dosega. Tako dobimo prve povratne informacije o odzivu na objavo ter o sami primernosti oglaševanja.

Za več informacij o tem, kako do učinkovitejšega oglaševanja objav, ki bodo spodbudile posameznika k interakciji, si preberite naš članek o Facebook oglaševanju.

Bodite na tekočem

Prijavite se na e-novice

Ne zamudite številnih zanimivih in aktualnih tem, koristnih nasvetov in strokovnih člankov s področja oglaševanja.