5 minut branja

Uporabni nasveti za oblikovanje logotipov

Oblikovanje logotipov je veliko bolj zahtevno delo, kot se morda zdi na prvi pogled. Predstavljajte si, da je posel kot zmenkovanje, vaš logotip pa je vaša profilna slika, na podlagi katere si potrošniki ustvarijo prvi vtis in zanimanje. Preberite, katere stvari morate upoštevati pri oblikovanju logotipov.

VSE SE ZAČNE Z IDEJO

Preden se lotite oblikovanja logotipa, si morate postaviti vprašanje, zakaj ga potrebujete, kje vse ga boste uporabljali in kakšna je identiteta vaše znamke ali podjetja. Ker bo logotip prisoten na vseh materialih vašega podjetja – od spletne strani, tiskovin, vizitk, embalaže ipd., je pomembno, da je ta izdelan kakovostno. Ne samo v smislu praktične rabe (npr. resolucija, aplikacija, negativi), temveč tudi psihološke. To pomeni, da je edinstven, zapomnljiv, uporaben v vseh situacijah in na vseh materialih, da odraža identiteto znamke in je brezčasen.

OBLIKOVANJE LOGOTIPOV

Oblikovanje logotipov omogoča igranje z različnimi elementi, od barv, oblik, grafik in tipografij. Pri oblikovanju logotipov bolj kot trendom oblikovanja in temu, kar je trenutno »in«, sledite primerni estetiki za vašo znamko. Ne ustrezajo vsi slogi oblikovanja vsem, zato je pomembno, da izberete takšnega, ki ustreza vam. S klasičnim logotipom boste kazali zanesljivost in prizemljenost. Z zabavnimi logotipi boste izkazali svojo odprtost in mladostniški duh. Z minimalističnim logotipom izražate modernost in aktualnost. Samo oblikovanje logotipov lahko nosi v ozadju močno sporočilo.

Infografika oblikovanje logotipov

BARVA LOGOTIPA

Vsaka barva ima v oblikovanju svoj pomen in sporočilnost. Rdeča ponazarja vznemirjenost, strast in jezo. Je odlična izbira za glasne znamke, ki želijo izstopati. Rumena barva izraža veselje, dostopnost in mladost, zato je odlična izbira za mlade znamke. Zelena barva se ponavadi uporablja v navezavi na okolje, oranžna je barva energije, vijolična barva prestiža. Modra je ena najpogostejših barv, ponazarja pa umirjenost, zaupljivost in zrelost. Če želite čist, moderen in minimalističen logotip, je bela prava izbira, če pa želite moderen in prestižen logotip, je prava barva črna.

TIPOGRAFIJA

Tipografija je ključni element logotipa. Na voljo sta dve možnosti: ali uporabite že obstoječo pisavo ali pa jo ustvarite sami. V osnovi poznamo 4 družine pisav. Serif pisave so nekoliko staromodne, zato se odlično podajo retro ali klasičnemu dizajnu. Sans serif pisave so čiste in minimalistične, zato so primerne za moderne znamke. Za Script pisave bi lahko rekli, da posnemajo ročno pisanje, display pisave pa so dekorativne pisave, ki pritegnejo pozornost. Če se odločite za oblikovanje lastne pisave, se raje kot trendom posvetite berljivosti, eleganci in preprostosti logotipa. Upoštevajte tudi nenapisano pravilo, da se v logotipu uporabljata le dve različni pisavi.

Infografika tipografija

SPOROČILNOST

Vsako oblikovanje govori zgodbo zase in logotip ni izjema. Močan in dober logotip skriva dve zgodbi: eno, ki je očitna, in drugo, ki je skrita na prvi pogled. Logotip je več kot samo struktura linij, teksta ali oblik.

ČESA NE SMETE STORITI PRI OBLIKOVANJU LOGOTIPOV?

Logotip ne sme biti zapleten, mora biti preprost, da si ga čim prej zapomnimo. Preprostost je ključna za dobro oblikovanje logotipov, vendar ne podležite klasičnim klišejem, na primer avtomobilski gumi v logotipu vulkanizerja. Če uporabljate klišejske elemente, naj bodo zastavljeni in uporabljeni premišljeno, saj boste le tako izstopali od konkurence. Prav tako se izogibajte aktualnim trendom. Kar je priljubljeno sedaj, čez nekaj časa morda ne bo več. Predvsem pa zaupajte oblikovanje logotipa nekomu, ki obvlada psihologijo, semantiko in oblikovanje. Nenazadnje je to vaša profilna slika za zmenkarije, kot smo omenili na začetku.

E-NOVICE

Želite biti o objavi naslednjih marketinških zapisov obveščeni preko e-maila?

Prijavite se na e-novice!