Zakaj je strateško komuniciranje pomembno poslovno orodje?

Komunikacija
22.januar, 2020

Osnova za uspešno poslovno komuniciranje je dobro načrtovanje. Da pa sploh lahko načrtujemo, si moramo najprej zastaviti cilje, ki jih želimo doseči. To ni vedno preprosto. Z realnimi in dosegljivimi cilji bomo uspešnejši, to pa je odlična motivacija za naše delo. Brez načrtovanja je uspeh odvisen le od sreče.

PAMETNI MARKETINŠKI CILJI

Z marketinškimi cilji določimo, kam želimo priti. Brez zastavljenih ciljev bo vse v redu. Le jasno opredeljeni cilji so lahko zagotovilo, da pri njihovem doseganju ne bomo zavili s poti. Po metodi SMART določimo cilje, ki so specifični (Specific), merljivi (Measurable), dosegljivi (Attainable), ustrezni (Relevant) in časovno določeni (Time-bound). Šele ko natančno vemo, katere cilje želimo doseči in do kdaj, lahko začnemo pripravljati načrt in strategijo, s katerima bomo uresničili zastavljene cilje.

STRATEŠKO KOMUNICIRANJE IN ZAUPANJE

Proces, ki nas bo pripeljal do želenega cilja, moramo običajno razdeliti na manjše naloge, s katerimi se bomo lažje spoprijeli. Tu nastopi svoje delo strateško komuniciranje. Komunikacijski prostor okrog nas je namreč prostran, te širine se moramo zavedati, da se v njej ne izgubimo. Hkrati moramo prepoznati ponujeni potencial – za uspešno realizirane cilje je torej pomembno, da razmišljamo širše, a izostreno. Cilj blagovne znamke ali podjetja je sprožitev pozitivnega čustvenega odziva pri potrošnikih. S tem gradimo zaupanje v izdelek ali storitev. Zaupanje pa je najmočnejša valuta trdne prihodnosti.

KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA JE TEMELJ ZA USPEH

Uspeh blagovne znamke ali podjetja ne more biti prepuščen naključju. Strateško komuniciranje določi, kam želimo priti, pa tudi, kako bomo tja prišli. Smernice za razvoj znamke ali podjetja določajo, na katerih komunikacijskih kanalih bomo nagovarjali ciljno občinstvo ter kako in kdaj bomo to počeli. So za vaš izdelek ali storitev primernejše marketinške dejavnosti nad ali pod črto? Ste razmišljali o integriranem pristopu in imate na voljo vse resurse za njegovo realizacijo? Komunikacijska strategija je dolgoročni proces. Kadar je premišljeno načrtovana, se odraža v rasti podjetja.

VSEBINSKI MARKETING DELUJE

Vsebinski marketing se ne bori za pozornost kupcev tako, da bi se ti spotaknili ob našo trgovinsko izpostavitev ali bi ob naših oglasih hiteli preklapljati televizijski kanal. Seveda pa, da ne bo pomote, tudi vse klasične marketinške aktivnosti nad črto še vedno delujejo in jih je glede na zastavljene cilje tudi danes smiselno vključevati v svoj marketinški načrt. Vsebinski marketing komunicira ponudbo vrednosti našega podjetja ali lastnosti izdelka na edinstven, zgodbarski način. S pripovedovanjem vsebin, ki so za uporabnika relevantne, si ne pridobimo samo njegove pozornosti, ampak tudi zaupanje. Potrošniki dobre vsebine z veseljem preberejo in jih, kar je neprecenljivo, delijo s svojimi prijatelji in znanci. Kombinacija dobre zgodbe, zaupanja, čustev in viralnosti pomeni povečevanje ugleda blagovne znamke ali podjetja v očeh potrošnikov.

DOBRI ODNOSI Z JAVNOSTMI

Komunikacijska strategija je pomembna tudi za uspešno komuniciranje s pomembnimi deležniki. Kaj potrebujemo za uspešno grajenje odnosov z javnostmi? So to samo novinarske konference in PR-sporočila, ki jih nekatera podjetja, denimo zagonska, glede na vrsto dejavnosti morda sploh ne potrebujejo? Ključno je dobro raziskati, kdo so naše ciljne javnosti ter kje in kako jih doseči. Pozitivna podoba podjetja v javnosti je pomembna. Običajno je rezultat skrbno načrtovanega prepleta plačanih in neplačanih vsebin v medijih, uporabniških vsebin na družbenih omrežjih ter lastnih vsebin. Zlasti slednje so mnogokrat prezrte, četudi je prav njihovo ustvarjanje eno najmočnejših orodij pri izgradnji ugleda blagovne znamke ali podjetja.

BREZ MERJENJA REZULTATOV NE GRE

Strateški pogled marketinga je za podjetje zelo pomemben, to ni postranski podporni servis. S konsistentnim pripovedovanjem strateške zgodbe namreč dosežemo človeški stik z uporabniki, kar je za blagovno znamko in podjetje vitalnega pomena. Na prvi pogled se zdi, da gre za izmuzljivo področje, na katerem bomo svojo uspešnost težko merili. Pa je res tako? Da se na poti ne izgubimo, moramo že pred implementacijo komunikacijske strategije definirati ključne kazalnike uspešnosti. Na voljo imamo številna orodja, pazimo pa, da izberemo tista, ki bodo za nas relevantna. Z rednim spremljanjem kazalnikov odpremo vrata izboljšavam ter vsak trenutek vemo, kje smo.

Dobro zastavljena komunikacijska strategija in strateško komuniciranje, ki ju konsistentno uresničujemo, lahko preoblikujeta podjetje iz majhnega igralca v uspešnega tekmeca.

 

Bodite na tekočem

Prijavite se na e-novice

Ne zamudite številnih zanimivih in aktualnih tem, koristnih nasvetov in strokovnih člankov s področja oglaševanja.