Marketinške aktivnosti pod črto gradijo odnos s potrošniki

Komunikacija
21.februar, 2020

Marketinške aktivnosti pod črto (angl. below the line, BTL) se osredotočajo na specifično skupino potrošnikov, ki jo nagovarjajo zelo osebno, njihov cilj pa je s potrošniki zgraditi čim bolj pristen in neposreden odnos. Za razliko od marketinških aktivnosti nad črto (angl. above the line, ATL), ki z nagovarjanjem množic dvigujejo zavedanje o blagovni znamki, se oglaševanje pod črto strateško usmerja k doseganju čim več konverzij.

Digitalne marketinške aktivnosti pod črto

Oblike marketinga, ki se osredotočajo na uporabnika, so tako analogne kot digitalne. Letaki, promocijske brošure, vzorci izdelkov, raznovrstni dogodki in gverilski marketing potrošnike usmerjeno nagovarjajo v realnem svetu. Prednost digitalnih marketinških akcij, na primer e-mail marketinga, je poleg nižje cene, hitre odzivnosti in visoke stopnje personalizacije tudi natančnost merjenja ključnih kazalnikov uspešnosti. Zaradi tesnega stika s potrošniki in širokega nabora možnosti, kaj vse lahko merimo, je digitalno oglaševanje pod črto vse bolj razširjeno in priljubljeno.

Direktna pošta ni iz mode

Direktna pošta je ena izmed najstarejših oblik oglaševanja, ki dosega dobre marketinške in prodajne rezultate tudi v dobi digitalnega komuniciranja. Digitalni kanali ne dosežejo vseh starostnih skupin potrošnikov, hkrati le redko katera oblika oglaševanja omogoča tako natančno geografsko targetiranje kot prav direktna pošta. Je ena najbolj učinkovitih oblik B2C-oglaševanja in dosega zavidljivo stopnjo opaženosti. Mnogi ljudje se razveselijo polnega nabiralnika in pošto skrbno pregledajo, res pa je tudi, da se bolje odzivajo na koristno vsebino, predstavljeno na sodoben način.

Sejemske predstavitve

Predstavitev podjetja na sejmu je odlična možnost za ustvarjanje poslovnih priložnosti – med obiskovalci bodo namreč že targetirano prisotni le naši potencialni kupci, tisti, ki jih naša dejavnost zanima. Vse, kar moramo storiti, je pritegniti njihovo pozornost. Z logotipom v nadnaravni velikosti? Z vitrinami, polnimi naših izdelkov? Potrošniki se dobro odzivajo na zgodbe, na sejemsko preprogo pa bodo stopili, če bomo nagovorili njihova čustva. Sejemska predstavitev ni oglasna deska ali list iz kataloga izdelkov, ampak dogodek, ki nudi edinstvene možnosti za tkanje odnosov z obiskovalci.

Organizacija dogodkov in t. I. Event marketing

Sodobni potrošnik si želi izkusiti nenavadne stvari in ustvariti nepozabne spomine, hkrati bi o vsem tem rad obveščal svoje prijatelje na družbenih omrežjih. Tisto, kar v sodobnem svetu dolgoročno gradi potrošnikovo zaupanje v blagovno znamko in krepi njegovo zvestobo, so dobre izkušnje. Dolge sezname lastnosti hitro pozabimo, pa četudi je izdelek izstopajoče dober, zabavnega dogodka pa se bomo vselej spomnili in si zaradi njega blagovno znamko hitro in z naklonjenostjo priklicali v spomin.

Pos-stojala na maloprodajnih mestih

Mnogi potrošniki se v trgovino odpravijo z nakupovalnim lističem in s polic jemljejo tiste izdelke, na katere so navajeni. Če so izpostavitvena POS-stojala nekdaj skušala pritegniti kupčevo pozornost tako, da se je ta skoraj spotaknil obnje, dosegajo sedaj dobre rezultate tiste inovativne rešitve, ki ustvarjajo kontekst nakupa. Kako lahko izpostavitev v trgovini, polni konkurenčnih izdelkov, prepriča potrošnika, da vzame izdelek? Z dobro zgodbo, z nagovarjanjem čustev, s prepričljivo obliko in z učinkovito grafično podobo. Oglaševanje pod črto ima pravzaprav težko nalogo, saj targetirano nagovarja točno določeno potrošnikovo bolečino in zanjo na licu mesta ponudi prepričljivo rešitev.

Aktivacije blagovne znamke in izkustveni marketing

Marketinške aktivnosti pod črto, ki so bile pri potrošnikih od nekdaj dobro sprejete, so dogodki v obliki aktivacij in druge oblike izkustvenega marketinga. Njihova značilnost je, da potrošniku omogočajo neposreden stik z izdelkom ali s storitvijo, prav ustvarjanje pozitivnih izkušenj z blagovno znamko pa vodi v grajenje dolgoročnih odnosov. Pomislite na prijazno hosteso, ki vam je v nakupovalnem centru ponudila skodelico dišeče kave, se z vami pogovorila o tem, kakšen dan ste imeli, za povrh pa vam je v košarico položila še brezplačni vzorec. Kakšen spomin na blagovno znamko, katero je predstavljala, je hostesa ustvarila s prijaznim odnosom do vas?

 

Bodite na tekočem

Prijavite se na e-novice

Ne zamudite številnih zanimivih in aktualnih tem, koristnih nasvetov in strokovnih člankov s področja oglaševanja.