5 korakov do boljše prepoznavnosti blagovne znamke
Blagovna znamka nekaj pomeni samo v primeru, če jo stranke prepoznajo, zato je pri gradnji blagovne znamke eden največjih izzivov, kako doseči njeno dobro prepoznavnost. Če ljudje ne vedo, kdo ste, ne morejo kupovati vaših izdelkov ali storitev. Dobra prepoznavnost blagovne znamke se zgodi tisti trenutek, ko se nekdo spomni vaše blagovne znamke, da je že prej nekje videl vaš logotip, ime podjetja ali oglas. Ko gradite prepoznavnost blagovne znamke, hkrati gradite ugled podjetja. Čeprav gradnja prepoznavnosti ni lahka naloga, obstaja nekaj temeljnih korakov, katere si je vredno zapomniti, ko gradimo dobro prepoznavnost blagovne znamke.
1. Določite ciljno skupino
Vsaka oglaševalska kampanja, ne glede na njen cilj, se mora začeti z razumevanjem ciljne skupine. Isto velja za gradnjo dobre prepoznavnosti blagovne znamke. Samo zato, ker želite, da več ljudi pozna vašo blagovno znamko, ne pomeni, da lahko brezglavo ciljate na to, da dosežete kar vsakogar. To bi tratilo tako vaš čas kot tudi sredstva. Preden začnete kampanjo gradnje prepoznavnosti, morate določiti ciljno publiko, njeno demografijo, interese in obnašanje. To lahko storite z analizo vaših že obstoječih strank in sledilcev na družbenih omrežjih. Analizirate pa lahko tudi obiskovalce vaše spletne strani s pomočjo orodij, kot sta Google Analytics ali SEMrush. Ko boste vedeli, kdo so vaše stranke, se lahko bolj osredotočite na vsebine, katere jim boste ponudili, ter kampanje, s katerimi boste dosegli nove stranke, katerih persona ustreza vaši obstoječi bazi strank.
2. Vzpostavite prisotnost na družbenih omrežjih
V digitalnem svetu je pomembno, da ste prisotni na družbenih omrežjih. Seveda je koristno, da na njih oglašujete s pomočjo oglasov, je pa tudi zelo pomembno, da na vašem kanalu redno objavljate kakovostne in relevantne vsebine, ker vam to poveča vidnost. Vaša prva naloga naj bo konsistentnost objav. Kako ustvariti učinkovito vsebino na družbenih omrežjih, si lahko preberete tukaj. Poleg rednih objav lahko za večjo vidnost skrbite tudi tako, da:
- odgovarjate na komentarje pod vašo vsebino. Več kot imate interakcije z vašimi strankami, bolj boste zaupanja vredni v njihovih očeh. Če ima kdo vprašanje, nikar ne odlašajte z odgovorom, če vas kdo pohvali, se mu zahvalite, če ima kdo težavo, mu pomagajte pri rešitvi. Tako vam bodo ljudje bolj zaupali, ker bodo vedeli, da vas zlahka dosežejo in da v primeru težav lahko računajo na pomoč;
- ustvarite svoj hashtag. Hashtagi pomagajo uporabnikom odkriti nove izdelke in blagovne znamke. Pomembno je, da ustvarite hashtag, ki ne bo preveč generičen oz. splošen, saj se tako vaša objava izgubi v poplavi ostale vsebine z istim hashtagom. Ustvarite nekaj unikatnega in preprostega;
- spremljajte razvoj družbenih omrežij. Edina stvar, ki se ne spreminja, je to, da se vse spreminja. V zadnjem času je pri mlajši generaciji poleg Snapchata priljubljeno zlasti družbeno omrežje TikTok. Sledite razvoju in trendom in če ugotovite, da vaša ciljna publika veliko časa preživi na novih družbenih omrežjih, prehitite konkurenco in ne odlašajte s svojo prisotnostjo tudi na novih platformah.
3. Partnerstvo z drugimi blagovnimi znamkami
Partnerstvo z drugimi znamkami je koristno, tako za manjša kot tudi večja podjetja, ker omogoča pridobitev novih strank in veča prepoznavnost, saj ste s sodelovanjem bolj izpostavljeni bazi uporabnikov vašega partnerja, ter obratno. Če ste npr. cvetličarsko podjetje, se lahko povežete s ponudnikom poročnih oblačil ter tako dosežete večjo ciljno publiko, ki bo relevantna za vaš posel. Primer je seveda preprost, vendar se taktike poslužujejo tudi največja podjetja. Primer nedavnih sodelovanj velikih znamk so npr. Apple in Hermes, Adidas in ledeni čaj Arizona, Nike in Sony (Playstation), Fila in Chupa Chups … Pomembno je, da podjetje, s katerim se povezujete, izraža iste ali podobne vrednote kot vaše ter da je njihova ciljna publika relevantna tudi za vas. Z dobrim partnerjem lahko sodelovanje izvedete tudi tako, da ustvarite skupen izdelek.
4. Ponudite nekaj brezplačnega
Vsi imamo radi brezplačne stvari. Ljudje pa še posebej radi stvar preizkusijo, preden se dokončno odločijo za nakup. S tem, ko ponudite »pokušino« vašega izdelka ali storitve, večate svojo prepoznavnost, prav tako pa gradite zaupanje, saj s tem pokažete, da stojite za kakovostjo svojih izdelkov oz. storitev. Te taktike se je poslužilo tudi podjetje Spotify, ki je ponudnik pretočnih glasbenih storitev in ki svojim uporabnikom ponuja popolnoma brezplačno različico svoje aplikacije in niti ne zahteva, da vnesete številko svoje kartice. Brezplačna različica storitve je seveda nekoliko bolj osiromašena od plačljive ponudbe, vendar uporabnikom ponudi zelo dober vpogled v storitev, ne da bi jih silila v kakršnokoli vezavo ali plačilo. S to potezo je Spotify povečal število aktivnih uporabnikov s 30 milijonov v letu 2016 na 70 milijonov v letu 2018. Ob koncu leta 2019 pa je bila ta številka že 124 milijonov.
5. Nudite dodano vrednost z blogom
Eden od pogosto zanemarjenih načinov, kako graditi dobro prepoznavnost blagovne znamke, je pisanje lastnega bloga. Ključ do dobrega bloga je že prej omenjena konsistentnost. Nov članek je vredno objaviti vsaj enkrat tedensko, saj bodo s tem vaše stranke bolj aktivne in zavzete. Pisati svoj blog je lahko naporno, še posebej, če hkrati vodite podjetje, zato je v takšnih primerih smiselno angažirati tretjo osebo kot pisca za vaš blog. Poleg tega, da redno objavljate vsebine, morajo le-te nuditi tudi dodano vrednost vašim strankam. Tema vsebin mora biti usklajena s podobo in ponudbo vašega podjetja. Če ste podjetje, ki prodaja športno opremo, lahko npr. pišete o temah, kot so zdrava prehrana, pozitivni učinki rekreacije, nasveti glede treningov ipd. Raziščite, kakšna vprašanja in težave ima vaša ciljna publika ter jim odgovorite s pomočjo bloga. Z dobrim blogom, ki bo vseboval prave informacije in ključne besede (bo SEO-optimiziran), bo vaša stran tudi bolj vidna na spletnih iskalnikih, kot je Google.