8 minut branja

Google AdWords oglaševanje za laike

Vsi že govorijo o tem, kako pomembno je Google AdWords oglaševanje, manj ljudi pa ima dejansko znanje za njegovo učinkovito uporabo in doseganje dobrih rezultatov. V nadaljevanju vam bomo na poenostavljen način pojasnili, kako deluje in zakaj je Google oglaševanje pomembno.

Kaj je Google AdWords oglaševanje?

Zagotovo ste že kdaj v iskalnik vpisali kakšen izdelek ali storitev, prvi trije zadetki pa so bili vizualno malce drugačni od ostalih? Ali pa če ste kdaj prek Googla iskali prenočišče za počitnice, od takrat pa se vam redno prikazujejo oglasi in ponudbe o namestitvi na tisti lokaciji? No, to je Google AdWords oglaševanje. Oz. Google Ads po novem (do preimenovanja je prišlo leta 2018). Strokovno povedano je Google Ads oglaševalska platforma, ki jo umeščamo med PPC marketing (pay-per-click), kar je tudi njena ključna prednost. Oglasi na Googlu se plačajo glede na klik ali na prikaz oglasa, odvisno od izbire. Oglaševanje na Googlu je učinkovit način za doseganje potencialnih strank, saj jih izbira na podlagi določenih ključnih besed. Torej, če nekdo v brskalnik vpiše ključno besedo, ki je vključena v vaš oglas, je velika verjetnost, da mu bo Google med zadetki ponudil tudi vaše podjetje ali znamko.

Zakaj oglaševati na Googlu?

Prvi razlog je zagotovo ta, da ima Google 90-% tržni delež med vsemi iskalniki, uporabniki pa na njem vsakodnevno opravijo kar 3,5 milijarde iskanj. Oglaševanje na Googlu je zelo učinkovito z vidika targetiranja, saj ste v pravem trenutku na pravem mestu. Ker so vaši potencialni kupci na Googlu že v fazi raziskovanja ali nakupovanja, lahko preskočite prvi korak v marketinškem lijaku. Prav tako je Google AdWords oglaševanje merljivo, stroške in nastavitve pa je mogoče sproti prilagajati in optimizirati za doseganje najboljših rezultatov. Ena izmed odličnih lastnosti Google oglaševanja je tudi remarketing, kjer lahko oglašujete ljudem, ki so že stopili v stik z vami oz. obiskali vašo spletno stran ali družbena omrežja. Navsezadnje oglaševanje na Googlu vpliva tudi na oceno kakovosti vaše spletne strani, ta pa na vaše mesto med organskimi zadetki.

Zakaj oglaševati na Googlu

Za koga je primerno oglaševanje na Googlu?

Google AdWords oglaševanje je primerno za vse, ki želijo povečati svojo prisotnost na spletu, povečati obiske svoje spletne strani, pridobiti nove stranke ali povpraševanje ter povečati spletno prodajo. Vse, kar potrebujete, je spletna stran. In nekaj denarja za prvi oglas. Če spletne strani nimate, lahko ustvarite brezplačno pristajalno stran v Google My Business ali Google Sites. Priporočamo, da preden se lotite Google oglaševanja, spletno stran osvežite skladno s SEO smernicami, saj le-te vplivajo na kakovost oglasov in posledično oceno kakovosti.

Kako sploh deluje Google oglaševanje?

Google AdWords oglaševanje temelji na PPC modelu, kar pomeni, da oglaševalec plača le takrat, ko nekdo klikne na njegov oglas. Google oglasi delujejo na principu dražbe, kjer kot oglaševalec izberete najvišjo ponudbo, ki ste jo pripravljeni plačati za klik na vaš oglas. Višja kot je vaša ponudba, boljša je postavitev v brskalniku. Dražite lahko na tri načine: cena na klik (CPC), cena na 1000 prikazov (CPM) in cena na engagement (CPE). Google oglasi se prikazujejo na podlagi ključnih besed. Na primer, ko uporabnik v Google vtipka »google adwords oglaševanje«, mu Google ponudi oglase, ki vsebujejo to ključno besedo (v tem primeru digitalne agencije, ki ponujajo to storitev). Seveda pa se ob iskanju ne pojavijo vedno isti oglasi. To je lahko zaradi različnega ujemanja ključne besede z iskanjem, postavitve cene na klik, ocene kakovosti (quality score) oglasa … Med pomembnejšimi metrikami pri Google oglasih so CTR (click-through-rate), stopnja konverzije in ROI (povračilo investicije). CTR je število klikov na oglas v razmerju s številom prikazov oglasa, stopnja konverzije je odstotek obiskovalcev, ki so izvedli konverzijo oz. določen cilj na spletni strani, ROI (return-of-investment) pa donosnost investicije v oglaševanje. Poleg tega je pomembno omeniti še oceno kakovosti oglasa, ki je odvisna od CTR-ja in kakovosti spletne strani ter je odločilni faktor za Ad Rank oz. mesto prikaza v iskalniku.

Kako sploh deluje Google oglaševanje

Google oglaševanje je kompleksna zadeva, ki se prav začne šele, ko postavite svojo prvo kampanjo. Poleg pravilne izbire kampanje, ključnih besed in besedil je pomembno tudi redno spremljanje rezultatov in optimiziranje stroškov. Pri snovanju Google oglasov ni pomembno samo poznavanje delovanja programa, največji uspeh prinašajo praktične izkušnje in znanje.