Uporabniška izkušnja na spletni strani

Spletne strani in trgovine
12.oktober, 2021

Dobra uporabniška izkušnja (oz. user experience) na spletni strani pripomore k bolj uspešni prodaji oziroma večjemu številu konverzij. Poleg dobre uporabniške izkušnje pa je pomembno spletno stran tudi ustrezno oblikovati in upoštevati smernice SEO, saj lahko le tako zagotovimo, da jo bodo spletni brskalniki rangirali višje po lestvici, kar pomeni, da jo bo uporabnik našel hitreje.

Spletna stran je namreč prvi stik uporabnika z blagovno znamko oziroma podjetjem. Z dobro oblikovano spletno stranjo lahko blagovna znamka izstopa na spletu, si ustvari svoj imidž in s privlačnostjo pridobi nove stranke.

1

Kaj je uporabniška izkušnja?

Uporabniška izkušnja oziroma user experience (UX) se osredotoča na poglobljeno razumevanje uporabnikov, kaj potrebujejo, kaj cenijo, kakšne so njihove sposobnosti in omejitve. Gre za to, kako lahko naredimo izkušnjo obiskovalcev spletne strani čim bolj smiselno in prijetno.

Pod dobro uporabniško izkušnjo štejemo naslednje:

  • uporabnik je obiskal vaše spletno mesto,
  • pomikal se je po različnih straneh,
  • uporabnik je razumel vsebino spletne strani,
  • spletna stran je uporabniku ponudila to, kar je iskal (rezultat je npr. opravljen nakup).

8 nasvetov za odlično uporabniško izkušnjo na spletni strani

Dobra uporabniška izkušnja na spletni strani je pomembna, saj lahko z njo dosežete zastavljen cilj –  povečanje konverzij oziroma nakupov.

Uporabnik na spletu vedno išče rešitev na svoje vprašanje, z optimizacijo spletne strani in intuitivno navigacijo po spletnem mestu pa lahko morebitne ovire, ki uporabnika odvrnejo od nakupa, odstranite.

Pripravili smo nekaj nasvetov, kako uporabniško izkušnjo izboljšati:

1. Dovršen dizajn

Z dovršenimi vizuali in dizajnom lahko pritegnete pozornost obiskovalcev, hkrati pa s tem lahko olajšate razumevanje bolj zapletenih tem. Slike, ki jih uporabljate, naj opisujejo oziroma prikažejo lastnosti vašega izdelka ali storitve. Pa ne pozabite na visoko kakovost in pravi format. Prepričajte se tudi, da so slike ustrezne vsebini. Če slike niso pomembne, jih bodo bralci zgolj prezrli.

2. Uporabniki mobilnih naprav

V zadnjih letih vsi čedalje več uporabljamo pametne telefone, preko katerih delamo skoraj vse – pišemo e-maile, brskamo po spletnem brskalniku, nakupujemo. Spletne strani, ki niso prilagojene mobilnim napravam, imajo po zadnjih Googlovih raziskavah 70 % manjšo obiskanost. Zato je pomembno, da je dizajn spletne strani prilagojen tudi mobilnim napravam. Ob tem pa ne pozabite na pravi format slik.

3. Naj bo interaktivno

Kreativna rešitev spletnih strani so lahko interaktivni elementi, ki ji vlivajo osebnost in hkrati višajo privlačnost. Uporabnik bo tako imel boljšo uporabniško izkušnjo in si vaše storitve bolje zapomnil. Kot odličen primer lahko navedemo kreativno rešitev na spletnem mestu naročnika HARTMANNplus: interaktivni prikaz kategorij na sliki človeškega telesa, na katerem lahko s klikanjem po delih telesa izbiramo želene kategorije in izdelke. Tovrstne kreativne rešitve spletni strani dajejo življenje in povečujejo stopnjo vpletenosti z uporabniki.

4. Pozivi k dejanju (Call to action)

Uporabniki po navadi na spletnih straneh iščejo odgovor na svoje vprašanje oziroma rešitev za svojo težavo. To pomeni, da želijo na spletu dobiti tisto, kar želijo. Ker smo navajeni na hitro dostopne informacije, je koristno, da pomembne stvari izpostavite z gumbi, ki pozivajo k dejanju: Več o izdelku, Na blog, V trgovino …  Uporabniki takšne gumbe hitro opazijo in do vsebine, ki jo iščejo, dostopanjo še hitreje.

blog-3

5. Hitrost spletne strani

Poskrbite, da se bo vaša spleta stran naložila hitro. Danes smo uporabniki digitalnih kanalov navajeni, da vse informacije dobimo hitro. Če boste na svoji spletni strani imeli zanimivo vsebino, ta pa se bo nalagala predolgo, bo uporabnik vaše spletno mesto zapustil in informacije poiskal drugje. Ta bounce rate oziroma stopnja odboja pa bo Googlu posredovala informacijo, da vsebina na strani ni zanimiva in vaše spletne strani ne bo rangiral višje.

6. Interakcija uporabnikov s spletno stranjo

Spremljanje interakcije uporabnikov je pomembno, saj boste tako dobili informacije, kako se gibljejo po vašem spletnem mestu, kje se zadržujejo največ časa, kaj jih najbolj zanima… Na podlagi teh podatkov lahko vsebino prilagodite in zagotovite boljšo uporabniško izkušnjo.

7. Kakovostna vsebina in SEO

S kakovostno vsebino boste dobili kakovostne uporabnike oziroma stranke. Dobra SEO optimizacija pa bo vašo spletno stran rangirala višje, kar pomeni, da jo bodo uporabniki našli lažje in se na njej tudi dalj časa zadržali. Ob tem je pomembno, da tudi ton komunikacije prilagodite vaši ciljni skupini. Torej na kratko – vsebina naj bo prilagojena uporabniku, kar bo zagotovilo boljšo uporabniško izkušnjo. Vsebina naj bo razporejena na pregleden način, ločena z naslovi in podnaslovi, pa ne pozabite na uporabo fotografij, infografik in ključnih besed. Dober način, da uporabnika zadržite na spletni strani pa je tudi poziv k dejanju oziroma call-to-action, ki uporabnika pelje globlje po spletni strani (npr. Preberi več, Kontaktiraj nas, Prenesi vodič …).

2

8. Merite in spremljajte zastavljene cilje

Pri načrtovanju uporabniške izkušnje je z vidika merjenja uspešnosti smiselno imeti v mislih tudi zastavljene cilje spletne strani ter jih kot cilje ustrezno nastaviti tudi v Google Analytics. Nastavitev ciljev je obenem zelo pomembna tudi za spletne brskalnike. Večja kot bo stopnja konverzije med prihodi na spletno stran in izpolnitvijo zastavljenih ciljev, več uspeha naj bi vam prineslo spletno mesto. To namreč pomeni, da bo Google ali kateri koli drug spletni brskalnik vašo spletno stran rangiral višje, kar pomeni, da bo bolj obiskana.

Uporabniška izkušnja na kratko

Dobro uporabniško izkušnjo na spletni strani lahko torej dosežete z dobro oblikovano spletno stranjo, ki omogoča hitro in instiktivno navigacijo ter z vsebino in odvečnimi elementi ne odvrača pozornosti uporabnikov. Pomembno je, da so izdelki in storitve predstavljeni na razumljiv način ter da ponudijo rešitev na vprašanje, s katerim se srečuje obiskovalec spletne strani.

Bodite na tekočem

Prijavite se na e-novice

Ne zamudite številnih zanimivih in aktualnih tem, koristnih nasvetov in strokovnih člankov s področja oglaševanja.