Komunikacijski trendi za leto 2020, ki jih ne smete prezreti
Novi komunikacijski trendi, nova doba?
Ali ste si ob ugotavljanju, da se utapljate v digitalni krajini, zaželeli, da bi komunikacijski trendi za leto 2020 prinesli nekaj novega, nekaj drugačnega? Nekaj bolj realističnega, morda celo tradicionalističnega? Na začetku novega desetletja v marketingu (končno) ne bomo govorili le o novih tehnologijah, ki jih je treba čim prej uvesti, ter hitrosti prilagajanja spremembam, češ, kdor ne gre v korak s časom, pade z vlaka. Leta 2020 se na marketinški oder kot najpomembnejši igralec namreč vrača človek – z njim pa marketinška osredotočenost na čustva, izkustva in … avtentičnost.
Čustva, strast in zgodbe
Če v vaši marketinški ekipi še ni zagnanega pripovedovalca zgodb, ki vas zna s svojo pripovedjo v največ dveh minutah spraviti v smeh, jok ali vsaj začudenje, ga čim prej zaposlite. Komunikacijski trendi za leto 2020 napovedujejo, da čustvene, strastne pripovedi še ne bodo iz mode. Še več, raziskave nakazujejo, da je kreativnost, ki temelji na čustvih, ena izmed najbolj dolgoročno učinkovitih strategij. Pripovedovanje zgodb in humor sta najboljša načina za izgradnjo tovrstne čustvene povezave s potrošniki. Potrošniki pač niso racionalni, zato tudi oglaševalske kampanje ne bi smele biti.
Aktivizem povezuje
Zdaj se je treba, bolj kot kadar koli prej, s potrošniki povezati na ravni njihovih vrednot in prepričanj. Po najnovejših raziskavah morajo blagovne znamke, da bi bile prepoznane kot relevantne, naslavljati socialna vprašanja ter vračati nazaj skupnosti. Vse več organizacij se zavzema za reševanje različnih družbenih, političnih in etičnih vprašanj, denimo za reševanje podnebne krize. Študije kažejo, da potrošniki čutijo močnejše povezave z blagovnimi znamkami, ki so pripravljene zavzeti jasna stališča o pomembnih vprašanjih. Komunikacijski trendi za leto 2020 nakazujejo, da bodo potrošniki na takšne kampanje še toliko bolj pozorni. Iz povprečja bodo izstopali tisti, ki bodo znali svoji znamki dati glas, se povezati z ljudmi in bodo ustvarjali trenutke, ki zbližujejo.
Interaktivne vsebine in izkustveni marketing
Za doseganje komunikacijskih ciljev bo tudi v letu 2020 pomembno ustvarjanje zanimivih vsebin. Zlasti takih, ki povezujejo digitalno in fizično, ki združujejo realni in virtualni svet. Med potrošniki bodo vzbudila pozornost in jih pritegnila k delovanju orodja, ki omogočajo povezovanje med ljudmi. Trendi nakazujejo, da bodo med najbolj uspešnimi interaktivne vsebine. Brez idej, kako bi lahko dosegli večjo stopnjo vpletenosti? Ne pozabite na možnosti, ki jih prinašajo navidezna (VR) in obogatena (AR) resničnost, aplikacije, kvizi, igrifikacija. Ponudite ljudem doživetja, s katerimi se bodo lahko bahali.
Podcasti proti blogosferi
V zadnjih nekaj letih opažamo trend vzpona podcastov, ki postajajo vse bolj priljubljeni. Podcasti imajo to pomembno prednost, da jih prek mobilnih naprav lahko poslušamo kadar koli in kjer koli. Pomemben dejavnik pri njihovi priljubljenosti je, da sodobne potrošnike pesti kronično pomanjkanje časa, zato bi bili radi večopravilni, a med branjem knjige ali gledanjem TV oddaje le težko počnemo še kaj. Med poslušanjem podcasta pa se lahko, denimo vozimo, tečemo ali celo pospravljamo. Raziskave pravijo, da je trenutno na svetu okoli 700.000 podcastov in več kot milijarda blogov. Vsebina se tako pri podcastih kot blogih običajno osredotoča na točno določeno tematiko, podcasti so zaradi tematske usmerjenosti odlični za doseganje nišnih občinstev. Če razmišljate o uvedbi tega komunikacijskega kanala, je zdaj odlična priložnost, saj trg še ni zasičen.
Avtentičnost je nova črna
Ste kdaj pomislili, da bi bil realizem vaše najmočnejše marketinško orodje? Pretiranemu urejanju fotografij in iskanju popolnega besedila so šteti dnevi. Zlasti milenijci, pa tudi generacije, starejše od njih, zavračajo nerealno izumetničenost in so bolj naklonjeni neurejeni, nefiltrirani estetiki. Ljudje se radi povezujemo z ljudmi in želimo čutiti, da nismo sami. Iskrene, dolgoročne povezave lahko ustvarjamo le s prikazovanjem resničnosti, kakršna je. Povezujemo se namreč lahko le s tistim, ki je kakor mi. Mladi so naveličani pretvarjanja in na daleč prepoznajo, kadar objava na družbenih medijih ni pristna. Želijo se otresti pritiska po popolnosti, zaupajo ranljivosti, motivira jih resnica. Zahtevajo transparentnost, ki blagovnim znamkam onemogoča laži in neiskrenost.