Facebook targetiranje: 3 načini izgradnje ciljne skupine
Facebook nam s pomočjo trženjskih orodij za segmentacijo omogoča zelo široko paleto možnosti pri izbiri posameznikov, katerim želimo prikazovati oglas. Vendar je za učinkovito oglaševalsko kampanjo treba poskrbeti, da se oglas prikazuje zgolj potencialnim strankam ter da za vloženi denar dobimo maksimalen izkupiček.
S primerno uporabo orodij in metod lahko zožimo ciljno publiko in tako predstavimo unikatno ter relevantno sporočilo zgolj posameznikom, pri katerih bomo vzbudili vsaj še minimalno zanimanje. Pri tem je pomembno, da ugotovimo pravo razmerje dosega, saj nočemo ciljne publike zastaviti preozko ali preširoko in tako pokvariti rezultatov.
Z upadanjem organskega dosega je treba poleg dobrega razumevanja algoritma, o katerem si lahko več preberete v našem članku o delovanju Facebook algoritma, nujno poznati tudi možnosti dosega ciljne skupine in načine, kako prepoznati lastnosti oseb, ki bi jih zanimal naš oglas.
Kako zbrati lastne demografske podatke?
Pri zbiranju podatkov je seveda na prvem mestu poznavanje naših strank, zato so nam v veliko pomoč na spletu trženjska orodja, ki jih ponuja Facebook, kot je Audience Insights. Ta nam omogoča, da lahko lažje ter predvsem učinkoviteje razberemo demografske podatke ter tako dobimo boljši vpogled v sledilce in njihove značilnosti, katere lahko v kasnejših korakih segmentiramo še natančneje. Zelo uporabna pa so tudi ostala analitična orodja, kot so Hootsuite, Buffer, Mention, Socedo itn.
Kako doseči prave osebe s facebook oglasi?
Kako bomo najbolj učinkovito oglaševali na Facebooku, je odvisno od same panoge in usmerjenosti poslovanja, kar pomeni, da bo podjetje, ki deluje v določeni niši, moralo biti precej bolj specifično pri izbiri ciljne skupine. Ko zožimo našo skupino, lahko najdemo posameznike, ki imaj zelo podobna zanimanja in vedenja, kar je treba upoštevati tudi kasneje pri samem načinu komunikacije.
Facebook nam pri izbiranju ciljne skupine ponuja tri možnosti. Pri tem je priporočljivo, da poskusimo zgraditi ciljno publiko na več različnih načinov ter tako preverimo, kaj prinese v podjetje največ novih sledi.
1. Targetiranje core audiences
Facebook omogoča, da s prefinjeno izbiro občinstva dosežemo prave ljudi na bolj natančen in učinkovit način. Na podlagi izjemne baze podatkov, ko spremlja vsak korak uporabnikov, lahko targetiramo osebe, ki imajo izbrane lastnosti. Facebook nam v grobem dopušča izbiro ciljne skupine na podlagi naslednjih štirih kategorij:
• Lokacija – z naprednimi možnostmi lahko izberemo ljudi, ki živijo čisto blizu nas ali v drugi državi, potujejo mimo ali se zgolj slučajno nahajajo na določeni lokaciji.
• Demografija – omogoča ciljanje oseb po kriterijih, kot so izobrazba, poklic, zakonski stan, življenjski dogodki ter ostale kulturne in družbene pripadnosti.
• Interesi – ta filter omogoča razvrščanje oseb glede na interakcijo znotraj Facebooka.
• Vedenje – ciljanje na podlagi vedenja posameznikov, npr. uporaba mobilnih naprav, potovalni vzorci, druge digitalne aktivnosti (npr. uporaba aplikacij za igre).
2. Targetiranje custom audiences
Če želimo bolj natančno ciljanje, je najbolje, da začnemo z ustvarjanjem nam prilagojenih skupin s pomočjo orodja Facebook Power Editor, ki nam omogoča najnaprednejše možnosti pri iskanju novih strank ter pri povezovanju z obstoječimi strankami. Uporaba Custom Audiences nam omogoča, da dostavimo relevantno sporočilo ciljni skupini in povečamo njihovo lojalnost na naslednje tri načine:
• Uvoz baze podatkov zvestih strank – oglaševanje, ki lahko temelji na Facebooku, e-mail listi ali telefonski listi kontaktov.
• Ponoven priklic obiskovalcev spletne strani – z uporabo orodja Facebook Pixel lahko ustvarimo po meri izdelano skupino, ki je obiskala našo spletno stran, ampak ni opravila nakupa.
• Ponoven priklic uporabnikov mobilnih aplikacij – Facebook omogoča, da ciljamo osebe, ki so uporabile aplikacijo ter jih privabimo nazaj s pomočjo navdihujočega oglasa.
Video
Med nekaj zelo uporabnih možnosti, ki nam jih ponuja Power Editor, sodijo:
• lažje urejanje ter bolj pregleden prikaz aktivnosti naših oglasov;
• uporaba in umestitev Facebook oglasov na Instagram ter prikaz istim ciljnim skupinam;
• oglaševanje osebam na pravih mobilnih napravah (Android, iOS) ali zgolj tistim, ki so povezani na Wi-Fi;
• več možnosti pri umestitvi objave in samega urnika prikaza objave;
• enostavno upravljanje oglasov v različnih časovnih pasovih;
• prikaz neobjavljenih oglasov, kar pomeni, da se oglasi ne prikažejo na naši časovnici, kar nam omogoča lažje testiranje oglasov, vsebujejo tudi daljši tekst ter gumb »call to action«;
• izvoz Excelovih datotek s podatki o oglasih in kampanjah.
3. Targetiranje lookalike audiences
Facebook Lookalike Audinces je napredna možnost targetiranja ter velja za najbolj učinkovit način dosega idealnih strank. Omogoča nam, da ustvarimo novo ciljno skupino, ki temelji na podlagi informacij o naših zvestih strankah, npr. osebah, ki so pogledale naš video posnetek, všečkale stran ali opravile nakup. Facebook bo nato na podlagi podatkov o uporabnikih poiskal publiko z največjo podobnostjo, ki bo po statističnih podatkih veliko bolj kakovostna, saj bo po lastnostih skoraj identična trenutnim najzvestejšim strankam.
Nastavitev samega targetiranja je razmeroma preprosta, vendar lahko upoštevamo nekaj ključnih strategij za učinkovitejše rezultate. Prva stvar, ki jo je treba določiti, je vir, iz katerega želimo pripeljati nove sledi, kot npr. Facebook Pixel. Naslednja stvar, ki jo je treba določiti, je velikost ciljne skupine, ki jo želimo doseči – najmanjše možno število je 100. Priporočljivo je, da jih ciljamo več, saj bo Facebook na podlagi več podatkov lahko ponudil bolj primerne posameznike.
Uporabna orodja pri povečanju učinkovitosti kampanij:
• Spremljanje konverzij (t. i. Conversion Tracking) – nadzor nad učinkovitostjo s pomočjo sledenja aktivnosti obiskovalcev, ki so kliknili na naš oglas.
• Ciljanje glede na skupne dejavnike – omogoča ciljanje oseb, ki so všečkale katerokoli FB-stran, uporabljajo določeno aplikacijo, so člani skupine ali udeleženci dogodka.
• Prikazovanje oglasov osebam na mobilnih telefonih, ki so v bližini vaše lokacije – ciljanje oseb v območju podjetja, ki bodisi živijo v okolici, potujejo ali so bili nedavno v naši bližini.
• Prilagodljiva poročila podatkov – izdelava poročil s podatki in meritvami, ki so za nas najbolj pomembni.
• Izključitev oseb, ki ne ustrezajo našim oglasom – skoraj enako pomembna kot določitev oseb, ki jih želimo doseči, je tudi izbira tistih oseb, ki niso ustrezne in ne želimo, da vidijo naš oglas, s čimer se zelo preprosto izognemo izgubi nepotrebnega denarja.
Kljub temu pa se moramo poleg pravilne izbire ciljne skupine zavedati tudi načinov, ki naredijo naš oglas bolj privlačen, saj sama objava še ne bo prinesla nakupa, če posameznik nima občutka dodane vrednosti. Za nekaj nasvetov, katere vrste objav bodo spodbudile posameznika k interakciji, si preberite naš članek Facebook oglaševanje od A do Ž.
Najboljša stvar družbenih medijev je, da lahko potencial objave vidimo že pred samim oglaševanjem. S predhodno objavo lahko vidimo zanimanje, ki ga prejme objava ter se na podlagi zbranih podatkov odločimo o primernosti oglaševanja. Poleg tega pa lahko zaradi relativno nizkih stroškov oglaševanja ter predhodne prekinitve kampanj, preizkusimo oglaševati na več različnih načinov ter tako eksperimentiramo, kaj deluje in kaj ne.